Ball & Black Magic.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Ball & Black Magic.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Ball & Black Magic..

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

07 December 2006 | Australië, Sydney

Hallo hallo!!

Zoals ik al had aangekondigd waren we uitgenodigd voor een 'ball', in het oude parlementsgebouw in Parramatta-park. Een chirurgen-gala, dus dat beloofde wat.. Toen we uit de auto stapten bleek dat we er goed aan hadden gedaan gala-jurken te dragen, want pfoeff wat een chique bedoening! Het zag er prachtig uit, grote witte tenten die grensde aan het water, en overal stonden bloemen. We kregen een vier-gangen diner voorgeschoteld, uiteraard erg lekker. Al sloeg ik het kaasplankje even over, GATverdegatver.. (Niemand gelooft hier trouwens meer dat ik uit Nederland komt, vanwege deze kaas-fobie:))
Maargoed, de avond vorderde, er werden wat 'awards' uitgereikt aan arts-assistenten en dokteren. Sommige erg serieus, sommige wat minder (sexiest man/woman in the theathers):). Verder werden er uiteraard veel mensen erg dronken, en rond een uurtje of 12 nam Delfino, een arts-assistent chirurgie waar Tina elke dag mee opereert, ons (Tina, Stefanie, Sandra en mij)mee naar de stad. Daar heb ik mijn -tot nu toe- beste avond hier in Sydney gehad, in het Shangria-la-hotel op de 40e verdieping met een cocktail en de aller-allermooiste view over Sydney. De hele verdieping heeft glazen wanden, en het uitzicht is echt spectaculair, over de harbour-bridge en het opera-house.

En toen kwam de dag van de waarheid.. Jaja, het examen. Ik had best serieus gestudeerd, dus had wel zin om mezelf eens te testen. Het was in het oude Sydney universteitsgebouw. Dat gebouw... Ik kan het het beste omschrijven als Zweinstein uit de Harry Potter-films. Prachtige ouderwetse groene binnenplaats (oud-Engelse stijl), overal op de gevel draken, oude spreuken en gebeeldhouwde hoofden van belangrijke mensen. En van binnen torenhoge plafonds, en ouderwetse trappen- waar ik na het tentamen natuurlijk weer 'ns vanaf donderde, met mijn fantastische gevoel voor evenwicht en mijn leuke uniformpakje-.
Had het gevoel alsof ik mijn tentamen zwarte magie ging maken.:D

Maar het tentamen zelf was aardig pittig, en bestond uit 5 onderdelen/opdrachten. (Vraag 1: write an essay (500 words) about the menopause and hormone replacement therapy. (WAT?:D))
Maar erger dan dat werd het niet, sterker nog, het werd steeds beter. Ging dan ook met een relaxed gevoel naar huis, altijd goed.
En woensdag het praktijkexamen was ook best te doen. Bestond uit 4 verschillende onderdelen. Enige wat ik erg lastig vond was een patient in het Engels voorlichten over een laparoscopie, hehe uiteindelijk heb ik het maar getekend op een blaadje, wat mijn beoordelaar erg lachwekkend vond maar toch ook wel weer creatief zei hij. De andere onderdelen gingen prima, omdat ik in de poliklinieken vaak genoeg anamnese's af heb kunnen nemen etc.
Dusss... Vandaag werd de uitslag bekend gemaakt, en ik was geslaagd voor beide onderdelen!! Joepieie! Zelfs mijn essay en laparoscopie-tekening waren blijkbaar goedgekeurd.:) Was vanmorgen best trots op mezelf. Enige minpunt was mijn neonatologie-onderdeel van het theorie-examen. (Australische studenten hebben Gynaeco en Obstetrie hier gecombineerd met Neonatologie). Ach ja ik heb nog twee weken op deze afdeling voor de boeg. Hmmm, heb een beetje een vakantiegevoel gekregen helaas..

Nou dat waren de hoogtepunten van de afgelopen tijd wel zo'n beetje. Tina is inmiddels vertrokken met haar camper, en hebben we uitgezwaaid. Morgen vertrekt Stefanie, dus.. Ik ben helaas helaas alleen in mijn vierkamerappartement.. Niet zo gezellig. Maar misschien komen Billy en Emma (van Yarramba) volgende week naar Sydney toe. Als ze komen, komen ze gezellig bij mij logeren hebben we al afgesproken!! Ruimte zat!
Ow en die uitnodiging geldt natuurlijk ook voor jullie allemaal! Heb je het even gehad daar in Nederland, en wil je een weekendje in Sydney komen kijken?.. Heb slaapplaatsen genoeg! :):D Gratiszzz!

Nou.. Ik begin nu wel een beetje klaar te zijn hier in het ziekenhuis. 2 weken.. Nog 16 dagen en 17 nachtjes en dan is Tim hier! Eindelijk, want ik mis hem inmiddels wel heel erg.. En dan kunnen we nog even lekker echt vakantie vieren voor ik terug moet!!

Als er hier weer iets vermeldingswaardigs gebeurt zal ik mijn site updaten!

Liefs Mirte

  • 07 December 2006 - 08:05

    Fred:

    Ha Mirte,

    fantastich gala achter de rug snap ik. Snap niet dat je Tim mist....... geintje.

    Mooi van het examen dat je hebt behaald. Klasse. zal je naast alle andere gave zaken daar erg goed gevoel geven. Nog twee weken ziekenhuis en verblijvend in een leeg appartement. Heb de indruk dat je al wel heel wat mensen kent dus dat zal wel gaan lukken.

    tot horens en zorg goed voor jezelf.

  • 07 December 2006 - 08:22

    Bianca:

    Ik houd je site vol verwachting in de gaten, je avonturen zijn superleuk om te lezen!
    Take care girl!
    Liefs!

  • 07 December 2006 - 08:42

    Anja:


    lieve mirte
    weer een feest om te lezen, al die belevenissen .en ook weer je tentamen gehaald! zou je graag in je baljurk en tentamenoutfit hebben gezien enne,wie bedenkt dat nou om jou een kaasplankje voor te zetten?!

  • 07 December 2006 - 16:11

    Arja:

    geslaagd! Van harte!! Alles is trouwens geslaagd daar in australie als ik het zo lees. groetjes, arja

  • 07 December 2006 - 16:46

    Nel:

    Wat is het toch leuk om zo met je mee te genieten!
    Gefeliciteerd met het behalen van het tentamen/examen Hartstikke goed hoor!

  • 08 December 2006 - 10:32

    Marianne:

    Hey mirte,
    Wat goed van je examens en tentamens. En dat naast al die andere stoere dingen die je allemaal doet en meemaakt! Klinkt goed.
    Hier in nederland is het dramatisch weer :( De regen komt met bakken uit de lucht en het is grauw en grijs. En dat tewijl het niet eens koud is. Dus een witte kerst gaat het ook niet worden. Tijd om wat gezelligheid in huis te halen dus, dus ik ga van middag maar eens uit voor een kerstboom. Met kerst is Tim dus bij je, super!! Zet hem nog even op die laatste twee weekjes. En daarna genieten, genieten en nog eens genieten. Heel veel plezier en dikke zoen van mij!

  • 08 December 2006 - 14:26

    Carmijn:

    stuuuuuuuuuudje!

  • 08 December 2006 - 15:47

    Hanneke:

    toppie mirt
    de goede verhalen blijven maar stromen daar vanuit downunder....

  • 08 December 2006 - 16:11

    Lotte:

    Heej lieve Mirt!!

    Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin, maarja een beetje naar een gala gaan en cocktails drinken dat hou ik ook wel een paar maanden vol... :) Snap heel goed dat je Tim nu echt wel begint te missen, viel me wel tegen om afscheid te nemen van Bo, maar nu ik hier eenmaal ben gaat het
    prima hoor! We vermaken ons ook goed hier in het donkere maar zonnige Afrika. Het is wel heel maf hier, echt compleet het tegenovergestelde van nederland, maarja dat wisten we natuurlijk van te voren, maar toch maf om er nu middenin te zitten. Vanavond is Irene jarig, we zijn door de hostel manager en zijn vriend uitgenodigd om de boel hier te gaan verkennen. Ben benieuwd waar ze ons vanavond mee naar toe brengen... Veel plezier nog, we houden contact!!

    Liefs Lotte

  • 08 December 2006 - 18:37

    Frouk:

    Mirt, tnx voor je mail! Heb weer met plezier je verhaaltje gelezen, zijn echt van die verhalen uit romans of andere spetterende verzinselboekjes, maar nee hoor, jij bent erbij, vet gaaf! Goed van je toets zeg, je bent een geboren gynaecologe en mag mij straks alles uitleggen met van die mooie tekeningetjes! Succes met de laatste loodjes van je co-schap en geniet gewoon van al het andere leuke!
    Dikke kus.....

  • 09 December 2006 - 10:29

    Jorne:

    ey mirte gaaf man zo'n bal joh net iets voor jou :P. enne beter van je examen zomaar ff gehaald he vete shit. ey mirte succes nog verder enne we horen het wel he laters.

  • 09 December 2006 - 16:12

    The 49érs:

    Nu weet je dus hoe een allochtoon zich voelt als hij/zij zich dient te verwoorden.... met tekeningetjes dus. Gefeliciteerd met je certificaat en ik vindt het des te knapper dat je 'serieus' hebt kunnen studeren tussen de bezoekjes naar al die wetenswaardigheden (lees party's) daar in Sydney.
    Het valt wel op dat we stoffige paarden, oude golfplaten daken, mooie stranden, enorme bomen en gebouwen zien op foto's maar jezelf in een galajurk blijft ons vreemd (of bespaard?). Je hele expeditie Australie blijft vooralsnog een mysterie blijkbaar, maar ruilen zouden we binnen een seconde. Het ziet er allemaal te mooi uit.
    Lezen we ook nog een puntje van kritiek buiten het feit dat je iemand mist? Een oud-hollands gebruik leert ons dat er altijd iets afgezeken dient te worden, dus zet 'm op.
    We lezen hopleijk snel van je en ondertussen:
    Have fun and be safe.
    49ér

  • 10 December 2006 - 09:22

    Oma:

    Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat,nog twee weken werken en dan kun je van je vakantie genieten.Zo te lezen geniet je nu ook al van je vrije dagen.Vandaag schijnt de zon maar het is wel koud.morgen komt er weer veel regen en veel wind,en jij kunt maar lekker in de zon zitten.Groeten van Opa en Oma

  • 11 December 2006 - 09:15

    Trijnie:

    Gisteren al jou verhalen eens gelezen, wat een geweldige tijd heb je daar. En ook nog tijd hebben om te studeren en dan ook nog te slagen!! Hatstikke goed.
    Nog twee weken begrijp ik en dan ga je lekker vakantie vieren met Tim.
    Veel plezier verder en de groeten van Trijnie

  • 11 December 2006 - 15:51

    Elizabeth:

    Je kaartje aan je huisgenoten is op het verkeerde nr. aangekomen!
    Laat even weten op welk nr. je wel woont en ik gooi je kaartje door de juiste brievenbus;).
    groetjes,
    Elizabeth (woont op nr. 3)

  • 11 December 2006 - 18:01

    Ing:

    Lieve Mirt,
    ik van jou al wel een berichtje en jij nog geen van mij, dat kan natuurlijk niet!! Wat heb je al super veel meegemaakt en ben je al lang weer weg! Gelukkig is Tim binnenkort weer bij je en zitten de co-schappen er bijna op, dan wordt het alleen nog maar genieten,heerlijk!! Ik heb ook nu al zin om alle verhalen live te horen met foto's en al! Veel succes de laatste 2 weken,
    Liefs Ing

  • 12 December 2006 - 02:04

    Mirte:

    O, Hoi Elisabeth! Ik woon op de M.H. Trompstraat nummer 1, dat is het therapeutisch centrum.. Stom dat ik blijkbaar geen/het verkeerde nr. geadresseerd heb, maar thanks voor het in de bus gooien!
    groetjes Mirte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 16757

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: