Whitsundays!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Whitsundays!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Whitsundays!!

Door: Mirte & Tim

Blijf op de hoogte en volg Mirte

22 Januari 2007 | Australië, Sydney

Hello all!!

Nou we hebben een van de meest spectaculaire onderdelen van onze reis erop zitten hoor! De Whitsunday Islands!!!!

Via National Park Cape Hillborough (camping) zijn we dus in Airlie Beach aangekomen. De eerste avond zijn we ook volgens plan gaan stappen hier. Dat was een tijd geleden, weer in de 'bewoonde' wereld. Toch is dit wel een echt backpackers - plaatsje, allemaal jonge mensen (in sommige toko's hier wel errrgg jong) en iedereen in z'n slippers de dansvloer op! Erg veel drank waren we niet gewend dus we waren blij dat we echt midden in dit plaatsje staan met onze camper, zodat we direct uit de nightclubs erin konden rollen. Niet helemaal waar, want we stonden om half 4 's nachts de was nog op te hangen.. T leven van een traveller he;)

Maar de volgende dag was t zover, daar stonden we om half 8 's morgens bij onze boot!! De Alexander Stewart, een prachtige zeilboot (de bouw kostte 17 jaar, boot is genoemd naar de grootvader van de familie die de boot ownt) en we stonden te popelen om erop te gaan. Samen met nog 16 andere mensen ( veel jonge mensen en wat oudere mensen (die keihard om 3 uur 's middags aan de wijn gingen, wat nou partyboot voor jongeren?)) en de drie-mans crew vaarden we om een uurtje of 9 uit. Tim en ik sliepen in een 2 persoonscabine, waar Tim helaas niet languit in kon liggen:.

Maar ja... Wat moet ik ervan vertellen.. We hebben drie dagen lang rond de 74 whitsunday islands gezeild.. ZO mooi!! Echt wel een van de mooiste dingen die ik ooit heb gedaan. Helaas hadden we de eerste dag regen en storm, dat was een tegenvaller.. Hoewel we de laatste dag merkten dat we misschien maar blij moesten zijn dat het af en toe bewolkt was.. Je verbrandt echt levend als er geen wolken zijn.
Er waren verschillende activiteiten gepland, en we gingen in ieder geval elke dag snorkelen bij de koraalriffen. Dat was zooooo gaaf (ik val in de herhaling). Je ziet prachtig koraal, gekleurde vissen om je heen en het water is 27 graden hier dus je houdt het uuuren vol als je wilt!! Wel moet je hier stingerpakken aaan, als veiligheidsmaatregel omdat er hier kwallen kunnen zitten die je het ziekenhuis in kunnen steken. Maar wij vonden het wel cool, soort ninja-outfit:). Tim en ik lagen er ongeveer bij elke snorkelbeurt als 1e in en werden ook weer als laatste opgehaald. We willen zoiets zeker nog iets verderop in het great barrier reef gaan doen! Ik had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden!
Die dag zijn we wel allebei een beetje zeeziek geweest, vooral ik ging tijdens die storm half over mijn nek. Ook s nachts is het vet vaag als je in een boot ligt te slapen tijdens een storm, ik raakte halverwege de nacht in paniek omdat ik water hoorde klotsen en dacht dat het in onze cabine was ("Ik hoor water is dat normaal??, heuh.. ja we zijn op een boot..":)Dus.. slechte nacht gehad, Tim iets beter.
De tweede dag bijgeslapen op het dek, verbrandt van de zon, Tim heeft helpen zeilen met de crew, weer gesnorkelt en op een prachtig strandje gelegen op het grootste eiland van allemaal, na een kleine wandeling in het regenwoud op het eiland. Er werd goed voor ons gezorgd want het eten was heerlijk!!
Die avond hebben we met z'n allen op het dek zitten kaarten terwijl de boot in een baaitje bij een eilandje lag voor de nacht. En toen hebben we iets heel bijzondre meegemaakt.. Er kwam een wilde dolfijn rond de boot zwemmen die avond. Op de een of andere manier had dat iets heel mystieks en bijzonders, het was ook doodstil om ons heen, donker met sterren en dan zo'n prachtig dier dat rond de boot zwemt.. Iedereen was er wel van onder de indruk.
En de laatste dag begon zonnig en eindigde weer in de regen en wind. Was blij van de boot af te kunnen, ben geen geboren schipper.. Volgende keer ( ja volgende keer!!) maar reistabletten mee dus..
Die avond hebben we weer op het vasteland afgesloten met een etentje bij de lokale strandtent(terwijl het restaurantje onder onze voeten draaide.. god wat irritant die vasteland/zee verschil) erg gezellig om ook even afscheid te nemen van alle mensen die we op de boot hebben leren kennen.
Vandaag weer rustig een stukkie omhoog, Bowling Green Bay National Park is het plan. De tijd gaat hier snel, snel, veelste snel!!
Ga stoppen en mijn tijd niet in een internetcafe verdoen! Tim heeft in de tussentijd er hopelijk wat foto's opgezet.. Enjoy!

XX Mirt & Tim

  • 22 Januari 2007 - 07:06

    Bas:

    Mooi moment: maandagochtend, regent en het is koud, helemaal natgeregend op de fiets. En wat krijg je te zien zon en een paar bruine mensen in een super mooie omgeving. Soms kan ik best jaloers zijn.

    Maar zou zeggen geniet ervan! En maak mijn jaloezie erger!

    Groeten Bas

  • 22 Januari 2007 - 08:29

    Bibi:

    Jaloers dat was ik allang ;) Maar het ziet er fantastisch uit!
    Liefs! xxx

  • 22 Januari 2007 - 09:26

    The 49-ers:

    Weer eens wat anders dan de Utrechtse Heuvelrug, zo'n strandje, die natuur en de daarbij behorende temperaturen. Probeer, zonder medicijnen bij de hand, eens een slok water te drinken uit de Rijn oid. Geeft toch wel aan dat daar iets speciaals aan de hand is, daar in Australie. Probeer van elk moment een herinnering te maken zodat je daar nog lang op kan teren, want nog twee weekjes ...want koud, nat en winderig Nederland wacht alweer (heeft ook zijn charmes overigens hoor).
    Let op elkaar en have fun and be safe.
    Niet jaloers maar blij dat jullie dit wel meemaken.
    49-er

  • 22 Januari 2007 - 14:51

    Fred:

    Ha tMirte en Tim,

    prachtig die beschrijvingen van jullie, met de foto's maakt dat het plaatje helemaal compleet!
    Overigens voor de meelezers: via google kan je de reis met de Alexander Stewart helemaal meemaken, inclusief snorkelen maar zonder ninja-outfit(da's weer jammer misschien, hoewel).
    Geniet nog een tijd van jullie reis, prima dat je hebt besloten dat dit niet de laatste keer is geweest dat je daar bent, weer een ambitie erbij!

    Gebiet en be safe,

  • 22 Januari 2007 - 15:35

    Arja:

    Het ziet er allemaal weer even fantastisch uit! groetjes vanuit een koud nederland, want ja ja we krijgen deze week vorst! (zou het dan toch winter zijn). arja

  • 22 Januari 2007 - 18:21

    Tina:

    Hey lekker Mirte! Here is paper- Tina! Nice photos! I see you are having fun! Hope you will send me your email adress! Im doing Ophthalmology now. Its really good! I will do that when I ve finished. Enjoy your last days in the most beautyful country I can imagine... Greetings to your boyfriend!

  • 22 Januari 2007 - 18:29

    Nel (mam):

    met leesbrilletje zag ik je vrij snel hoor... (engerd!)
    Maar wat een geweldige belevenissen zeg, ik ben net als Bas best wel een beetje jalours hoor, alleen al die beestjes...?
    Alleen al zo mee genieten is echt te gek!
    Liefs Nel

  • 22 Januari 2007 - 19:15

    Hiske:

    supergave foto's :D! zou zker niet je tijd in een internet cafe verdoen!! hier is het saai en vriest het 's nachts :S.. heel veel plezier nog!! x hiske

  • 22 Januari 2007 - 19:26

    Anja:

    lieve mirte en tim,
    als je het lekker warm wilt krijgen hoef je alleen maar op jullie site te kijken! het voelt hier voor het eerst winters aan.
    wat een prachtige foto's nu zag ik die douche tenminste ook. en die blauwe zee! water van 27 graden! dan vind ik zwemmen ook leuk.je raakt niet uitgekeken als ik dat zo lees. kijk, snorkel,zwem en beleef alles maar heel intens,dit (nou ja, alles) is heel uniek

    heel veel liefs
    anja

  • 23 Januari 2007 - 10:47

    Hanneke:

    Wow....
    hoe lang zijn jullie nu nog in dit mooie land?

  • 24 Januari 2007 - 15:23

    Sanne:

    Mooi!! Ik word erg jaloers! Geniet nog van die mooie reis, het is werkelijk alleen al leuk om te lezen, laat staan om daar te zijn.
    Tot snel al weer, liefs Sanne

  • 25 Januari 2007 - 12:49

    Min:

    He mensen!
    Ongelooflijk! Tsja even een Belgisch update-tje dan maar? Ik heb morgen examen Fysiologie en ik moet nog heel veel doen. Dus dit is weer een SOA. Mijn kraan in de keuken die ik zogenaamd gerepareerd had doet het nu weer niet. Heel vervelend. Ik ga deze zomer verhuizen, we gaan weer apart wonen. Ehhhh morgen even lekker naar Elst en dan zaterdag uiteten met Janet en een hele damesclub bij de Portugees in Rhenen en daarna..jawel ...naar Bollee of all places... Tsja je bent op stap met dertigers of niet....En dan nog even voor een weekje naar BE om een laatste examen te maken en dan een weekje vrij. Komen jullie niet begin februari terug? Want de eerste week van februari ben ik in Elst, ga nog wel even proberen om mee te lopen in de Lingehoeve kliniek, maar als jullie er weer zijn wordt er gedate. punt. Nou ik ga snel verder met mijn hoofdstuk spijsvertering en hoop dat jullie er nog wat van maken de laatste weekjes, maar dat zal wel lukken!
    Hele dikke zoen!

  • 26 Januari 2007 - 07:27

    Lotte:

    Heej Mirt en Tim!

    Ik kreeg weer helemaal de kriebels van jullie verhaal, ben daar natuurlijk ook allemaal geweest! En het is inderdaad zoooooo mooi! Maar ik mag ook niet klagen hoor, Tanzania is ook geweldig, heel anders maar ook ontzettend mooi! We hebben onze laatste dag co-schap er al weer opzitten en gaan nu nog lekker vijf weken reizen! Ben benieuwd waar we stranden! Veel liefs en nog heel veel plezier!

  • 28 Januari 2007 - 01:51

    Corn:

    Hey Mirt & Tim!!!

    Mirte: een hele gelukkige verjaardag!!! Tim: verwen Mirt maar goed vandaag ;)

    En keep on posting!!!! Kvind het echt leuk om al jullie verhalen te lezen!!!!

    X Cornelie

  • 28 Januari 2007 - 10:42

    Anja, Fred, Jorne:

    lieve mirte.

    VANDAAG 22 JAAR GEFELICITEERD !!!!!
    ik kan je al heel lang niet telefonisch bereiken ook vandaag niet. vandaag willen we je natuurlijk wel even feliciteren, dan maar zo. we hopen dat je een hele fijne dag hebt (voor jullie is die al bijna om!) kus van ons allemaal, ook voor tim
    nog heel heel veel plezier,
    laat de australian air nog maar goed door jullie lijf heen stromen
    veel liefs
    anja, fred, jorne

  • 28 Januari 2007 - 12:25

    Arja:

    22 jaar, Mirte, gefeliciteerd.
    maak er een onvergetelijke dag van!(als dat daar uberhaupt kan want alles daar lijkt onvergetelijk). De laatste loodjes, in dit geval vast niet het zwaarst maar waarschijnlijk wel moeilijk zo'n naderend afscheid. Als je bedenkt dat er in Nederland weer mensen zijn die het weer heeeeeeeel fijn vinden om jullie in de armen te sluiten zal het misschien wat gemakkelijker worden. Groetjes uit een nat (en weer vorstvrij) nederland, arja.

  • 28 Januari 2007 - 17:37

    Paul:

    Gefeliciteerd! Maak d'r een toffe dag van, hoewel ik denk dat die downunder al voorbij is :P
    Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 16743

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: