Merry Christmas!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Merry Christmas!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!!

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

22 December 2006 | Australië, Sydney

Hello!!

Het is vrijdagmiddag, 22 December.. Mijn co-schap zit erop!! Ongelooflijk hoe de tijd hier voorbij vliegt! Kan amper bevatten dat mijn tijd in het ziekenhuis nu over is. Weet nog dat ik naar de data keek voor ik begon en dacht.. 22 december dat is nog zooo ver weg! En nu is het gewoon zover, ik ben klaar!

Even een reflexie-moment: jullie hebben natuurlijk alle geweldige idealistische verhalen gelezen op mijn site, dus even een down-to-earth opsomming van de dingen die de afgelopen 8 weken minder leuk waren:

- Neonatologie is regelmatig (lees: bijna altijd) errgg saai. Als het goed gaat gebeurt er niks want dan worden baby's alleen beetje gemonitored en in de gaten gehouden. Als het slecht gaat breekt de pleuris uit, moet er worden gereanimeerd en sta ik meer in de weg dan dat het nut heeft dat ik ter plaatse ben..
- Baby's zelf zijn op zich ook best saai. Na een paar dagen had ik dat schattige ook wel weer gehad, en dan is het irritant dat je er niet mee kan communiceren. Tenminste, niet echt.
- Het weer hier is erg raar, soms mooi, sommige dagen 40 graden zonder zon, andere dagen rare regenbuitjes. Maar het weer schijnt in de hele wereld van slag te zijn. (De grote global-warming discussie, heel actueel hier in Australie)
- Ben door mijn enkel gegaan vorige week. Op zich is dit eigenlijk goed nieuws(?), want ik had verwacht dat dit al veel eerder/vaker zou gebeuren. Heb al zolang ik me kan herinneren een soort gehandicapte enkelbanden die me na gemiddeld 3 meter rennen op 'n verharde straat al in de steek laten. (gaat alweer beter nu hoor, no worries:))
- Ik ben inmiddels verslaafd aan een Australische soap, genaamd "Home and away" (diepgaande titel, soms zijn ze thuis.. en dan weer niet..! :)). Dit toch maar even in het negatieve puntenlijstje gezet..
- Hmmm ik kan even niet heel veel meer bedenken..

Wat WEL heel erg leuk was de afgelopen 8 weken:
- Mijn hele Gynaeco-coschap, inclusief examen en medestudenten
- De superaardige artsen op de neonatologie die ook niets te doen hebben en dus constant lopen te ouwehoeren (zich verkleden, kerstmuziek-karaoke, kleurplaten kleuren voor de afdeling haha:D)
- Heb het protocol van de neonatologie-afdeling herschreven (op basis van evidence-based articles, lang leve pubmed!:(). Op dat moment baalde ik ervan, wat 'n suffe opdracht, nu het af is ben ik blij dat ik het heb gedaan.
- Er ligt hier een heel donker kindje, veel te vroeg geboren, mini-mini klein, en allemaal haartjes overal over zn lichaampje. Mag het eigenlijk niet zeggen natuurlijk, maar het is net een aapje! Zo'n verfrommelt gezichtje enzo.. Vond ik echt zooo schattig om te zien..
- Het wonen in het appartement met mijn huisgenootjes! Was heel gezellig!
- Alle keren dat we zijn wezen stappen in Sydney, alle uitstapjes die we hebben gemaakt en leuke dingen die we hebben bekeken.. (en das heeel veel!)
- Alle mensen die ik hier heb ontmoet, ongelooflijk wat een contacten je maakt in een korte tijd! Er zijn zeker een aantal mensen hier met wie ik hoop nog lang contact te houden.
- Het feit dat Tim hier op de OK kan komen kijken voor een dagje!!
- Het feit dat Tim & ik 25-12 uitgenodigd zijn bij de Professor thuis (van de neonatologie, grote dikke surinamer die altijd loopt te zingen) voor de kerstlunch.
- Het feit dat ik Sydney gewoon een geweldige stad vind met een super sfeer.

Jaaa natuuuurlijk zijn de positieve punten veel en veel beter/langer/mooier dan de dingen die minder leuk waren! Maar het moet wel 'n beetje realistisch blijven, heb hier echt weleens een baaldag gehad. Maar toch heb ik echt nooit, nooit sinds ik hier ben heimwee gehad.

Nou nog 3 nachtjes slapen en dan wil ik helemaaaal niet meer terug; Tim komt op kerstmorgen hier aan!!!!! Dat wordt ergg vroeg mijn bedje uit, maar dat doe ik natuurlijk met alle liefde van de wereld!:) Kan niet wachten om hem Sydney te laten zien, heb al een mooie guided tour bedacht die een ruime week duurt. Want ALLES moet natuurlijk bekeken en gedaan worden worden!

Wil ik afsluiten met iedereen een hele fijne kerst te wensen!!! Ik hoop voor jullie op sneeuw!! Hier zit de kerststemming er al goed in, alles in Sydney is prachtig versierd.

Merry Christmas!

Liefs Mirt

  • 22 December 2006 - 07:39

    Arja:

    Hoi Mirte, fijn om te lezen dat het leven daar toch ook wel gewoon is met baaldagen enzo, maar gelukkig is er veel meer om te genieten!!!!! Nu nog lekker een poos helemaal de vrijheid en met Tim op stap. Ik wens jullie allebei prettige kerstdagen en straks een fijne jaarwisseling toe en Mirte voor jou een geweldig back coming to europe toe in 2007! groetjes arja

  • 22 December 2006 - 08:02

    Bianca:

    Ey babe,
    Ik zal er morgen even voor zorgen dat dat mannetje van jou daadwerkelijk in het vliegtuig stapt, maar volgens mij is daar weinig geweld voor nodig!De tijd vliegt echt, ik kan me ook nog wel herinneren dat ik dacht: wow wat is ze nog lang weg. Voor ik het doorheb ben je alweer terug. Geniet er daarom nog maar goed van, samen :)Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    Dikke zoen!

  • 22 December 2006 - 08:36

    Marianne:

    Hey Mirte!
    Super dat je klaar bent en het zo naar je zin hebt gehad! Nu begint het nóg grotere genieten: Australie, met je vriendje en zonder verplichtingen (Nou ja, één dan: Wel weer op het vliegtuig naar huis stappen hoor!). Hele fijne kerstdagen en een geweldig nieuw jaar, maar bovenal genieten, genieten en nog eens genieten. Kus marianne

  • 22 December 2006 - 09:14

    Anja:

    lieve mirte,
    nu zit dit er ook al weer op, wat vliegt de tijd! met je vooral mooie ervaringen kun je nu gaan genieten van je eerste echte vakantie sinds heel lang. nou, dat gaat lukken, zeker weten! jullie kerstlunch wordt vast en zeker een swingende en jullie zullen vast nog heel veel leuke,lieve en boeiende menseb ontmoeten geniet ervan, een hele fijne kerst en een prachtig boeiend en gezond nieuwjaar alvast toegewenst
    veel liefs
    anja

  • 22 December 2006 - 10:24

    Oma:

    Lieve Mirte. Leuk om alles weer eens te lezen .Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet er nog maar van Prettige Feestdagen en nog een heel fijne vakantie met Tim Groeten van Opa en Oma

  • 22 December 2006 - 10:32

    The 49-ers:

    Dank je voor je realistische reflectie van de afgelopen periode,...veruit je beste verslag tot nu toe. Je geeft precies aan wat mensen voelen in een vreemd land en de daarbij behorende emoties. Dank je. Gefeliciteerd met het succesvol afsluiten van je co-schap en hopelijk ga je nu geweldig
    'beesten' tijdens de rest van de tijd die jullie helemaal voor jezelf hebben. Mooi om te lezen dat je gebruik mag maken van de gastvrijheid tijdens de Kerst, dat moet voelen als een warme deken om omringt te worden door mensen die in het buitenland ook om je geven. Prachtig.
    Natuurlijk willen wij jullie hele romantische kerstdagen wensen en een avontuurlijk begin van 2007. Maar bovenal, stay healthy, have fun and please be safe.
    49-er

  • 22 December 2006 - 11:15

    Nel:

    Hoi Mirte
    De tijd vliegt, maar zeker weten: je hebt hem heel goed benut!
    Rutger en ik zullen Tim morgen netjes op tijd afleveren op Schiphol en dan kan na een paar uurtjes vliegen, voor jullie het grote genieten gaan beginnen.
    Heel veel plezier samen!
    Liefs Nel (en Rutger)

  • 22 December 2006 - 14:40

    Fred:

    Ha Mirte,

    iets positiefs: je weet nu hoe over Neonatologie te kunnen denken.

    Maandag is het zover, Tim in Aussieland, hij stuitert volgens mij al tijden om te vertrekken.
    Je hebt met veel mensen contact gehad daar, je netwerk wordt groter en groter, super.
    Straks weer veel belevenissen tijdens de trip naar Cairns maar eerst nog feesten in Sydney!

    we mailen and be safe,



  • 23 December 2006 - 11:43

    Frouk:

    Heeey Meis! Altijd goed even een reflectie moment, denk toch wel dat de pluspunten de overhand hebben? Zeker het feit dat Tim er bijna is voor je. Wil je dan ook alleen maar heeeeele gezellige kerstdagen met hem wensen en natuurlijk veel plezier bij je kerstlunch, Surinamers zijn cool! Maak maar weer veel foto´s want die zijn echt leuk om te zien. Enjoy, liefs en kus frouk!

  • 23 December 2006 - 11:51

    Tim:

    Eindelijk is het dan zover! Ik kom je opzoeken Mirt. Over een klein uurtje ga ik richting schiphol. Dan is het nog maar 3 uur wachten voor het vliegtuig vertrekt. En dan nog maar 24u vliegen. Alsof het niets is.

    Nou dag lieve reaguurders! Allemaal fijne kerstdagen, en een goed begin van 2007!


  • 23 December 2006 - 22:48

    Hanneke:

    hee mirt, merry christmas to you to
    geniet van de tijd met tim en niet nog bruiner worden he :) dat kan natuurlijk niet volgens onze winterse december/januari!!

  • 25 December 2006 - 12:39

    Janine:

    hai meisje!!!
    als het goed is zijn jullie nu samen!!!geniet er ontzettend van want dat doe je niet elke dag. wordt de maand van jullie leven. fijne kerst en gelukkig nieuwjaar!!!
    dikke kus janine

  • 26 December 2006 - 11:08

    Jorne:

    mirte zie dat alles wel lkkr is gelopen, goed bezig dus enne je gaat dus ff eten bij de professor dat klinkt duur nouwja veel plezier nog he enne doe tim ook maar de groeten laters he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 16754

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: