I (L) SYDNEY!! - & foto-update - - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu I (L) SYDNEY!! - & foto-update - - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

I (L) SYDNEY!! - & foto-update -

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 November 2006 | Australië, Sydney

Hallo!!

Nee ik ben niet dood, ziek of spoorloos!! Maar ik ben in Sydney, en doe liever leuke dingen dan te vaak in een heet computerhok mijn site updaten.. Sorry:).
Om jullie allemaal even jaloers te maken, het is hier heerlijk weer. Vorige week vind ik het een beetje TE warm, 40 graden is niet echt mijn ding. Maar deze week is het tussen de 30 en 35 graden hier in Westmead. Nice!

Ik ben alweer in mijn vijfde week van mijn co-schap, over de helft!! En ik vind het nog steeds heel erg leuk. Ben deze week in de delivery suite ingedeeld dus zie een hoop bevallingen. Mag op zich ook best veel zelf doen, dat valt me niets tegen. Heel bijzonder, er ligt hier een vrouw op de afdeling die een drieling krijgt! Stiekem hoop ik dat ze deze week bevalt als ik op de afdeling ben, zou wel cool zijn!
En aanstaande Maandag is het zover, ik ga examen meedoen met de Australische studenten hier! Woehoe. Heel officieel in het oude Sydney-Universiteitsgebouw midden in de stad. In de theorie heb ik wel vertrouwen, maar praktijk examen vindt ik minder tof:(. Gaat hier allemaal heel officieel, ik moet speciale kleren aan die dag (zie eruit alsof ik bij een muziekkorps de stokjes opvang) en als je klaar bent krijg je een soort certificaat dat je moet tekenen. Leuke souvenir toch?!

Verder is het hier onmogelijk om overwerkt te raken of een burn out te krijgen; de artsen en verpleegkundigen gaan vaak aan het einde van de dag met z'n allen zwemmen:. De sfeer in Sydney is gewoon heel relaxed, alsof iedereen constant op vakantie is hier. De lijfspreuk van de Australiers is dan ook; "No Worries" -overal te koop op een T-Shirt-.

Zo ook afgelopen vrijdag; de anaesthesisten-marathon. Die begon in het zwembad bij onze accomodatie. Daarna fietsen en hardlopen in het Parramatta-park, met als afsluiting een BBQ. Erg gezellig. Maar het feest was al vroeg over, dus een arts-assistent chirurgie vroeg of we meegingen wat drinken in de stad met hem en wat chirurgen. Nou dat hebben we geweten. We vertrokken met een hele stoet bmw's en porsche's, haha. En zeven uur 's morgens waren we weer thuis. Heb echt heel nachtelijk Sydney gezien. We bleven hoogstens een half uur in een club, en hoppa dan weer naar de volgende. Ook aardig wat goede en vooral dure restaurantjes gezien (midden in de nacht staan chefs hier dan exclusief te koken, weer 'ns wat anders dan shoarma), en ach ja op rekening van de chirurgen. Ik was helemaal kapot, maar het was echt geweldig.

Verder proberen we de weekenden te vullen met leuke dingen, en vooral veel te zien! Zo ben ik al naar een paardenrace geweest (jaaa met paarden! :D:D) en daar heb ik maar liefst $1,50 gewonnen. How eens. Deze races worden gehouden rondom de Melbourne Cup, een soort Nationaal gebeuren (1x per jaar) waar iedereen hier helemaal gek van is. In het ziekenhuis stopt iedereen met werken als die race op televisie wordt uitgezonden.
De Australian Idol-finale in het operahouse was ook grappig mee te maken, mooi vuurwerk en optredende artiesten en gillende mensen. Voor de vorm/lol hadden we ook een spandoek gemaakt, helaas sneuvelde die al voor we op Circular Quey waren. Eerder die dag hadden we een kijkje genomen bij een groot feest: Harbour Life. Helaas kon Stefanie de muziek niet echt waarderen, dus die haakte snel af. Maar Tina en ik hebben lekker gedanst in de haven, met een mooi uitzicht!

Ook hebben we een tijdje geleden een trip naar het Royal National Park gemaakt. Dat ligt wat meer zuidelijk van Sydney. Het is een van de oudste parken rondom Sydney, met een hoop dieren, tropisch regenwoud en het grenst aan de zee. Daar hebben we met z'n drieen mountainbikes gehuurd om even sportief rond te fietsen.

Het aller aller aller grappigste van die dag was toch wel het trammuseum. Deze ligt aan de rand van het park, en wordt gerund door oude mannetjes die trams als hobby hebben. Allemaal vrijwillig natuurlijk. En wat waaaren ze blij dat er opeens mensen langsliepen, toeristen(!) die ze wat konden vertellen!! Gevolg was dat we bijna 2,5 uur lang door een trammuseum hebben rondgelopen, met ongeveer 10 lieve oude mannetjes om ons heen die maar niet konden stoppen met praten. We moesten met ELKE tram op de foto. En toen duidelijk werd dat Tina en Stefanie uit Duitsland kwamen gingen ze helemaal los! Want jaa ze hadden toevallig ook nog een Duitse tram staan!! Woeoeohoeoe!! Ik kreeg halverwege de Belgische trams (na zo'n 2 uur)de slappe lach, kon niet meer stoppen. Was echt lang geleden dat ik zo ontzettend hard moest lachen en echt niet meer kon stoppen. Je kon gewoon met goed fatsoen niet weglopen, maar 2 uur naar trams kijken konden mijn lachspieren niet aan. En ze bleeeven maar doorgaan, met z'n tienen, door elkaar heenpraten en ik moest in elke tram gaan zitten, weer een foto maken... Zal kijken of ik die foto's kan vinden, je ziet alleem maar trams die op elkaar lijken en mij, huilend van het lachen.
Haha, dit klinkt voor jullie misschien erg boring/saai en helemaal niet grappig, maar nu ik dit weer opschrijf lig ik wederom in een deuk.

Twee weekenden geleden heb ik op zaterdagmorgen met mijn mede-huisgenootjes een auto gehuurd, en zijn we naar Newcastle gereden (Drive Left!! Left!! (Links fahren in het Duits)!!) dat is een redelijk grote plaats, ongeveer 2 uur rijden vanaf Sydney. Onderweg zijn we in Palm Beach gestopt, het bekende celebrity-strand noordelijk van Sydney. Staat bekend als een van de mooiste stranden rondom Sydney, en dat was zeker waar. Het water is hier overigens overal prachtig blauw en helder. Verslavend, elke keer als ik uit de zee loop om op de drogen kijk ik achterom en duik er weer in. Het is TE uitnodigend om te zwemmen hier!

Eenmaal in Newcastle aangekomen hebben we daar wat toeristische dingen bezocht, en lekker gegeten in een restaurantje uit de Lonely Planet -mijn bijbel hier: ALLES staat in de Lonely Planet-.. We sliepen die nacht in een YHA-hostel met een schattig oud-Engels interieur. De volgende dag zijn we weer rustig aan naar beneden gereden, in wat plaatsjes gestopt, zoals Woy-Woy, een klein vissersdorpje, en in Lake Maquire om wat de drinken.

Verder missen Tina en Stefanie Kerst heel erg, en daarom bakken ze de hele avond koekjes en taart.(?) Nu al drie dagen aan de gang, onze hele accomodatie ruikt naar zoetigheid. Vraag me echt af hoe we de hoeveelheid ooit op gaan eten. Maar het is wel heel erg gezellig met z'n drieen. Tina vertrek volgende week en ik ga haar zeker missen.

En het aller aller coolste moet nog komen; aanstaande zaterdag zijn we uitgenodigd voor een Chirurgen-gala. Dus we hebben al jurken gekocht, vervoer geregeld,... Heb er zin in!

Misschien klinkt het allemaal een beetje te leuk en gaaf om waar te zijn, maar zo is het hier nu eenmaal..:) Ik kan eigenlijk niks negatiefs bedenken wat ik over Sydney kan zeggen.. Het is hier soms te warm, dat is het enige eigenlijk. O ja, en ik moet studeren..:D:(

Nou dat was het even voor nu, de tijd vliegt hier! Over een Maand is Tim alweer hier, in Sydney!!! Heb echt ontzettend veel zin om samen nog echt vakantie te gaan vieren voordat ik weer terug moet.. Al heb ik stiekem toch nu ook al een vakantiegevoel ondanks mijn co-schap..

Liefs Mirt

  • 29 November 2006 - 10:47

    Bibi:

    Geweldig verhaal, ben toch wel een beetje jaloers op je! Super dat alles zo vlekkeloos lijkt te verlopen voor je, en dat je het zo naar je zin hebt!
    Take care girl en geniet er nog maar flink van!
    Liefs!

  • 29 November 2006 - 12:37

    Nel:

    Hoi
    Wat een leuke foto's!!!
    Doe ons maar dat huis van Palmbeach4 rechts of links maakt niet uit!
    Wat geweldig dat je zo geniet joh!
    Hier het weekend in ons fleece vest in de zon heerlijk gepicknickt, en dat eind november. De temperatuur is hier erg van slag, de roos bloeit weer en Sinterklaas stapt ook rond dus maak er maar wat van.
    Sterkte met het examen en de praktijktoets.
    Liefs Nel

  • 29 November 2006 - 13:20

    Arja:

    nog een chapperone nodig als tim komt? Ik hou me aanbevolen! Groetjes en succes met je examen, we zullen duimen! arja

  • 29 November 2006 - 16:31

    Tim:

    Wow wat is Australie een schitterend land. En ik ga er heen!!! Mijn geduld wordt wel ernstig op de proef gesteld door je verhalen en de foto's! Nog maar 24 dagen en dan stap ik op het vliegtuig om het van "dichtbij" te mogen zien. Super!

    Mis je, maar dat wist je al.

    -X- Tim

  • 29 November 2006 - 17:50

    Jeroen:

    Ik ga in de koffer van Tim zitten denk ik.. en als ik er ben begin ik een krokodillenkwekerij!

    Weet zeker dat ik een x naar sydney ga in dit leven, lijkt me helemaal mijn stad!

    xJe


  • 29 November 2006 - 20:09

    Anja:

    lieve mirte
    wat is het daar geweldig voor je!!!het wordt wel druk bij je want ik wil ook heel graag komen!!!!!
    heel veel liefs
    anja

  • 29 November 2006 - 20:59

    Fred:

    Wat een verhaal, geloof het bijna niet. Trouwens, wat een super gave beelden daar op sculpture-walk! More and Less, gaaf beeld zeg. Volgens mij ga jij in elk geval voor MORE daar. Als ik het zo lees ben je niet voor het laatst in Aussieland. Succes met het behalen van je souvenier/certificaat. Hou alles heel en tot mails,

    Fred

  • 29 November 2006 - 22:00

    The 49-ers:

    Soms wordt je overmand door het feit dat bij sommige mensen voorspoed aan de kont hangt. Foto's als deze doen je beseffen dat je een eenmalige ervaring aan het opdoen bent waar je heel lang op zal kunnen teren.
    Geweldig om te zien dat je daar veel mensen leert kennen waarmee veel leuke dingen kunt doen.
    Zo te zien ben je daar alles aan het opnemen als een spons...prima.
    Je reisverslag begint indrukwekkende vormen aan te nemen maar is wel een prachtig document aan het worden.
    Woywoy1 is hier duidelijk favoriet met Beach46 als goede tweede..prachtig.
    Succes met je examen en we gaan ervane uit dat dit wederom positief zal uitvallen.
    Daarna natuurlijk weer aan de booze.
    Have fun and be safe.
    49-er

  • 30 November 2006 - 18:12

    Jorne :

    ey mirte wel een vette zee is daarzow joh. beter koop ik binnenkort ook een ticket ofzow maare wel raar joh ey kerstmis in je t-shirtje das wel vaag nouwja veel plezier nog he enne k kijk niet meer zow vaak :P wante daar word in jaloers van nouw de groente. :D

  • 02 December 2006 - 16:48

    Lisa:

    Mirte ik vind je geweldig!!
    dikke kus en blijf vooral genieten

  • 03 December 2006 - 04:03

    Sanne:

    Ola Chica!
    Wow, wat een gaaf verhaal! Ik zou zo bij je op bezoek willen komen vanuit Mexico! Heb de reiskriebels te pakken. Ik lig hier dit weekend lekker aan het strand, ook van het mooie weer te genieten. Succes nog met het coschap en vooral heel veel plezier!
    Muchos besos

  • 03 December 2006 - 09:22

    Oma:

    Jammer dat Australie zo ver weg ligt, anders kwamen we ook nog even kijken naar al die mooie dingen die je daar ziet.Veel succes met je examen . Groetjes van Opa en Oma

  • 04 December 2006 - 17:05

    Hanneke:

    heee mirt,
    ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers aan het worden mirt. wow....dat superzonnige weer en al die avonturen!!
    super dat je daar ook je maatjes gevonden hebt om leuke dingen mee te ondernemen. zelfs met de chirurgen..hihi
    en die sculpturewalk ziet er ook zeer interessant uit
    geniet nog maar met volle teugen!!!!
    liefs, han.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 16755

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: