Hello there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Hello there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Hello there!

Door: Mirte & Tim

Blijf op de hoogte en volg Mirte

13 Januari 2007 | Australië, Sydney

Hello there!

Hoe is het met jullie allemaal? Wij blijven ook erg benieuwd naar het leventje in NL, al horen we meestal altijd dat er niet veel bijzonders gebeurt.. En dat is hier wel anders!!

We zijn nu al tien dagen op weg met ons campertje, naar het noorden. Onderweg stoppen we steeds op nature camps, en af en toe ook op gewone campings om even te douchen. Maar de camings in de national parks liggen ons toch het beste. Lekker de vrijheid, je mag overal kampvuur maken en er zijn geen afgebakende hokjes waar je moet staan. Toch snappen wij dat kampvuur gebeuren niet helemaal. Het is hier echt verschrikkelijk droog. En overal zijn bosbranden maar je mag zonder problemen een vuurtje stoken. Extra voorzichtig zijn dus.

Ons laatste bericht was in de buurt van Byron Bay. Inmiddels hebben we weer een aantal campings bezocht waaronder hele mooie zoals vandaag. Tropicana in Sarina. Schitterend onderhouden kamping met palmbomen tropische vogels en insecten. De eigenaren zijn in Nederland geboren maar echt heel erg nederlands zijn ze niet meer.

Gisteren stonden we waarschijnlijk op de minst mooie plek van Australie. Het dorpje heete Tannum Sands de camping lag aan een klein baaitje waar het water al even stil stond. De lucht was er dan ook niet te harden. Daar waren we snel weer weg. Ook hadden we de afgelopen dagen goed last van vervelende muggen. De standaard size mug. En hele kleintjes. Mirte zit van top tot teen onder de muggen beten. Plus minus 50 steken per been.... Maar ze hebben hier redlijk goede antimuggen spray. Zeer sterk spul want je gaat er zelf ook bijna aan onderdoor.

Vergeet ik bijna het allerleukste wat we de afgelopen dagen gedaan hebben. We hebben Fraser Island bezocht. We werde geacht om 8.40 op Inskip Point te zijn. En dat warenw e dus braaf. Maar die bus kwam dus niet opdagen. Stress dus. Geen bereik met de mobiel. Later kwam er een jong stel uit Sydney naast ons staan, ook wachtende voor de tour. Die vertelde ons dat we nog in Sydney tijd leefde. We waren dus een uur te vroeg. Enfin op de juist tijd kwam onze tour bus. Een soort grote 4WD tour bus eraan. Met een uiterst grappige guide. En we konden vertrekken. Met klaar geweld ramde hij die bus over het strand waar een pontje lag te wachten die ons naar het eilang bracht. Eerst een snelle rit over het strand naar het centrale punt op het eiland. Ondertussen hadden we schitterend uitzicht over het stand en strak blauwe zee. Je moet je even bedenken dat er op dat eiland geen verharde wegen zijn. En het hele eiland is opgebouwd uit zand. Een 4WD (vier wiel aandrijving) is dus een must!! En dat hebben we geweten. Met een aantal wilde ritten gingen we over paden vol gaten en mul zand naar een schitterend meer. Lake Mackenzie (voor de Google Earthers onder ons. Je kunt die zoet water meren zien op Fraser Island) en Alie Creek. Het meer was echt heel erg mooi. Een zoet water meertje verborgen in de bossen midden op het eiland. Heel wit zand en heel helder water. Alie creek is een zoetwater stroompje waar je gewoon uit kunt drinken. Ook hebben we nog even een stukje van het regenwoud gezien waar duizend jaar oude bomen en varens stonden. Fraser Island was echt heel erg mooi. We kunnen er dan ook nog internet[agia's over vullen.

Vandaag gaan we richting Finch Hatton Gorge. Daar zit een camping met allemaal watervallen, en so called swimming pools inde rotsen. Het schijnt dat er ook veel vogelbekdieren zitten. We zijn erg benieuwd dus.
En over een kleine week gaan we een tour doen bij de Whitsunday Islands. 2 Dagen met een zeilboot langs bounty eilanden varen.

Tot onze grote spijt lukt het niet om foto's te uploaden. (Mirte ramt zo een toetsenbord door haar computer heen vrees ik). Maar het internet stamt hier nog uit tijd kruik. Dus het is echt heel traag.

Dan nog de vragen uit het vorige topic. Links rijden is echt heel goed te doen. Dat went heel snel, begin moet je even andersom denken. Maar nu gaat het vanzelf. We denken dat het straks in NL weer lastig wordt om rechts te rijden.

De zonnebril is afkomstig van de Forecast geloof ik. 4 euro 50 dacht ik.

  • 13 Januari 2007 - 10:54

    Bas:

    Dankje voor beantwoorden van mijn rij vraag! Verder jarig geweest, was sfeervol! Beetje balen dat het niet snel tot me doordring dat je me belde Tim, maar het was nog vroeg!

    Verder klinkt de natuur daar als prachtig of iig niet vergelijkbaar met Europa en dus erg bijzonder! Wie weet maak ik het ook nog een keer mee!

    Groeten

    Bas

  • 13 Januari 2007 - 11:06

    Arja:

    hoi vakantiegangers, het klinkt allemaal weer geweldig! Mirte, in een land van no worries geen toetsenbord door de computer heen rammen hoor (hier trouwens ook niet!), die foto's komen wel een keer. Hoe zit het met de aboriginals daar? Hebben jullie daar ook al kennis mee gemaakt? Mocht je ze tegenkomen, wil je ze de groeten doen? Veel plezier gewenst, arja

  • 13 Januari 2007 - 12:01

    Fred:

    Ha Mirte en Tim,

    klinkt meer dan geweldig, wat dat betreft worden de berichten uit Aussie Park wat voorspelbaar. Maa alle gekheid op etc., super dat het zo loopt. Google Earth is onderdaad leuk om zo jullie aangegeven spots te kunnen bekijken.
    Foto's liken me fantastisch, maakt niet uit dat he nu even niet lukt, dan hebben we straks des te meer moois in een keer te aanschouwen.

    Hier gaat het goed, lukt mij niet om een goede foto van Mo met Duko te naken, Mo is zo gegroeid dat Duko op de foto bijna in het niet valt.

    Heb het goed en take care!

  • 13 Januari 2007 - 13:11

    Hanneke:

    heee...echt iets voor jullie om in een andere tijd te leven. hihi!

  • 13 Januari 2007 - 19:27

    Bibi:

    Heej lieverds! Wat een avonturen weer! Super! Iedereen hier is reuzebenieuwd naar alle foto's, jammer dat uploaden niet wil lukken maar dan hebben we nog wat om thuis te bekijken! Jammer dat jullie er niet waren op Bas zn dinnerparty, maar we hebben zeker aan jullie gedacht! Zoals ieder berichtje weer: geniet er nog maar goed van! Miss you en tot snel!
    Dikke zoen!

  • 14 Januari 2007 - 10:32

    Anja:

    lieve mirte en tim,

    het blijven berichten om iedere keer weer hier weg te dromen. al die prachtige natuur, watertjes,dieren. in gedachte race ik mee over het eiland en dobber ik straks mee langs die bounty eilanden. wat geweldig dat jullie dit echt meemaken,wat mij ook zo bijzonder lijkt zijn al die bijzondere geluiden die je zult horen zo in de natuur
    ik wens jullie nog heel veel plezier in deze bijzondere wereld
    liefs anja

  • 14 Januari 2007 - 15:51

    The 49'ers:

    De Aussies hebben het ontdekt .... ook Nederlanders ruiken naar Wooloomooloo's, als ze aan paar dagen in een warm busje gezeten hebben zonder zich met schoon helder water gewassen te hebben.
    Het was weer leuk om jullie geroken te hebben in jullie laatste bericht.
    O,ja Tim zeep helpt tegen lichaamsgeur ... een zonnebrl niet, eh eh eh eh
    Have fun and be safe,
    49'er

  • 15 Januari 2007 - 18:49

    Jorne:

    ey mirte en tim, relax man t is hier weer eens koud he. schiet egt niet op dusse wees maar blij dat jullie hier niet zitten nouwja we spreeken elkaar he laters

  • 16 Januari 2007 - 20:46

    Min En Lau:

    He lieverds!
    Hier een berichtje uit het stressige belgenland waar iedereen in examenstress is en niet aanspreekbaar tot 2 februari...haha bijna toch. Wij moeten nog 2 weekjes en 3dagen en dan gaan Lau en ik naar de Ardeche...aftellen is begonnen. Morgen ben ik jarig, nee je hoeft niet te bellen ;) das veel te duur, hou het geld maar in je zak voor een kadootje (haha ;) Dus morgenavond komen pap en mam en Harre over naar het reuzegezellige Belgie, waar we zelfs alweer een paar dagen een voorjaarszonnetje hebben gezien (wel een beetje vroeg) en gaan we lekker dikdakken met een wijntje en een hapje. Oja als ik misluk als dierenarts word ik loodgieter want ik heb aanleg. Heb gister onze kraan zelf gemaakt nadat Lau begon te schreeuwen dat ze geen warm water had om af te wassen. Toen heb ik mijn overal aangetrokken en mijn gereedschapskist gepakt en met de gepaste bouwvakkersbilnaad eigenhandig ervoor gezorgt dat mijn vrouw weer kon afwassen. Wat een mens al niet kan.
    Verder hebben we vorige week een wormattack gehad omdat Pascal zijn katten hier te logeren waren en één van de katten begon wormen over te geven. Dus wij als een stel debielen de hele zaak inclusief onszelf ontwormd en nu hopen we dat we weer wormvrij zijn....
    Tsja wat er al niet gebeurd hier he...Vrijdag heb ik examen Biochemie over metabolisme en DNA enzo en ik hoop echt dat ik er straks vanaf ben want ik haat het. Dus nu ga ik nog even een heel onbelangrijk tvprogramma kijken om mijn IQ wat op te schroeven, (het wordt Blade) iets beters is er niet. Ticket Australië????
    X Min en Lau

  • 16 Januari 2007 - 20:48

    Min:

    Best lastig om een bouwvakkersbilnaad te creëren met een overal....

  • 16 Januari 2007 - 20:51

    Min:

    nog één dingetje dan...
    Het is officieel StudieOntwijkendGedrag wordt erkend op Wikipedia! Het is een werkwoord geworden : SOGgen en een studie-ontwijkende-activiteit is een SOA en dit is er één...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 16743

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: