Platypus, Swimmingholes and Mr. Wazza - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Platypus, Swimmingholes and Mr. Wazza - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Platypus, Swimmingholes and Mr. Wazza

Door: Mirte & Tim

Blijf op de hoogte en volg Mirte

17 Januari 2007 | Australië, Sydney

Weer een bericht van de onderkant van de planeet.

Het is alweer even geleden dat we een bericht achtergelaten hebben. En er is in de tussen tijd al weer een hoop gebeurd. Dus weer een hoop te vertellen.

De afgelopen dagen hebben we op de "Platypus Bush Camp" gestaan. Een bescheiden campingkje net in het regenwoud. Toen we daar aankwamen ontmoeten we "Wazza" een wat oudere man. Welke zo te zien al wat langer in het regenwoud leefde. De beste man was de "manager" van de camping. En wees ons onze plek. Maar niet voordat hij een biertje leeg gedronken had en een joint gedraaid had.
De camping was van alle gemakken voorzien. Een swimming hole in de rivier. Warme douches, en toiletten. Het water voor de warme douche wordt verwarm door een houtvuur. Dus we moesten kalm aan doen met het water.
Maar dat was nou net het punt. De douche was "open air". Dus terwijl je lekker warm stond te douchen keek je in het regenwoud naar schitterende palmbomen, mooie bloemen en hagedisjes. Heel bijzonder dus!
Iets verder op de rivier was de platypus pool. Een stuk in de rivier waar als je heel stil was je platypusses kon zien zwemmen. Ow ja een platypus is een vogelbekdier. (kan iemand op wikipedia opzoeken hoe zeldzaam ze daadwerkelijk zijn?)
ER wommen niet alleen platypussen maar ook zoetwaterschildpadden. Helemaal tot rust komen daar.
Overdags zijn we wat verder upstream gegaan om daar heerlijk te zwemmen in de koude rivier. Imagine een waterval, palmen, eucalyptus bomen, hel blauwe vlinders en koud rivier water. HEt water was op sommige plekken diep genoeg om een fikse sprong van de rotsen te maken.
Tevens was de buurt rijk bezaaid met mango bomen (ja ze groeien echt in het wild hier!)
De lokale mango ijs verkoper deed dan ook goede zaken. Dat ijs was echt verukkelijk.
Ow wat we nog vergeten te vertellen is dat Wazza een goedkope zeiltour voor ons heeft geregeld rondom de Whitsunday Islands. Aanstaande vrijdag varen we uit met de Alexander Stewart (klassieke zeilboot) voor 3 dagen en 2 nachten.

Afgelopen nacht hebben we doorgebracht op een national park camping (Smalleys Beach). Waar de locals ons wist te vertellen dat je er prima kon zwemmen als je maar op paste voor de haaien. No swimming for us... Afgezien van de haaien moet je hier ook heel erg oppassen voor Stingers. Kwallen. Die schijnen hier veel te zitten en ze raden sterk af om in zee te zwemmen. Tevens zijn we in Crocodile area aangekomen. We hebben er helaas nog geen 1 gespot.
Wel hebben we een wilde cat gespot. En op de platypus camping meerdere grote insecten. Zoals kevers, sprinkhanen. En een enorme spin. Ook hebben we een kleine boomslang gezien. Helaas was de accu van de camera weer leeg dus we hebben ze niet op plaat...

Nu zijn we in Airlie Beach. Van hier uit vertrekt onze tour vrijdag. Dus we hebben nog een paar dagen om te relaxen en te feesten. Want zo te zien wordt hier wel veel gefeest.
En we hebben zojuist de eerste Veenendaler ontmoet.

Op naar de Whitsundays. W'll keep you posted.

G'day

Tim & Mirte

• 17 Januari 2007 - 07:04

Bas:

Mental note voor volgende reis voor jullie: reserve accu voor camera meenemen ;-)! Al is het niet voor jullie persoonlijk belangrijk. Maar voor mij als zielige thuisblijver die nu al reeds op zijn werk zit;-)!

Veel plezier bij de Whitsundays!

Groeten,

Bas

• 17 Januari 2007 - 08:07

Nel:

Dag lieve mensen,
    wat een belevenissen, via google earth is het leuk volgen. Zeg Tim : "rotsen springen...doe je wel voorzichtig?' (hier spreekt je moeder!!)
    Het vogelbekdier is beschermd en redelijk zeldzaam. Kan ook (vooral het mannetje) kan giftige beten uit delen! Dus doe voorzichtig. Heel veel plezier op de Whitesundays!!
    Liefs Nel

• 17 Januari 2007 - 09:14

Bibi:

Hej maatjes, zo lang was het toch nog niet geleden, het laatste bericht? Geen klachten over de frequentie hoor, het is al heel leuk dat jullie daar af en toe de mogelijkheid voor hebben! Een nieuwtje van het thuisfront: ik heb de baan gekregen! Ben dus vanaf nu ook werkende! Ben heeeel blij! Nou liefies, take care en dikke zoen!

• 17 Januari 2007 - 11:16

Anja:

lieve mirte en tim,

geen supersonische douche hier kan meer op tegen jullie paradise-douche bij Wazza.
    zwemmen in paradise,met al die natuur en bijzondere diersoorten om je heen, of soms dus maar niet want die levende dieren zijn dus niet altijd ongevaarlijk.
    het klinkt allemaal zo als een wereld waarvan wij alleen maar kunnen dromen.,maar jullie zijn er echt!
    ondertussen vermaken wij ons hier in ons bad wel met de badeendjes

liefs
    anja

• 17 Januari 2007 - 12:51

Arja:

Beste vakantiegangers, het kan maar niet op met al dat moois lijkt het wel! Leuk hoor iedere keer die berichten van jullie. Als ik zie dat er mail is vanuit australie is dat dan ook het eerste bericht dat ik open. Veel plezier gewenst met de zeiltocht! groetjes, arja.

• 17 Januari 2007 - 16:13

Oma:

Wat maken jullie een hoop mee. Als jullie weer thuis zijn zijn we uren druk om alle foto' te bekijken .Veel plezier op de Whitsundays. Op dit ogenblik regent het hier pijpenstelen,en er is ook nog veel wind bij. Groeten van Opa en Oma

• 17 Januari 2007 - 22:16

Fred:

Ha Mirte en Tim,

jullie denken ons natuurlijk de ogen uit te steken,denken dat wij hier in een herfstachtige winter zitten te schuilen voor de zoveelste regenaanval. Nou, dat is ook best leuk hoor ........

Veel fun daar en zorg dat de accu's zijn geladen zou ik zeggen,

veel fun en take care,

• 18 Januari 2007 - 11:16

Paul:

Zo dat klinkt wel erg tof daar, wordt bijna jaloers! Volgende keer idd meer accus meenemen, zonde dat je nu dingen mist. Maken jullie ook filmpjes? Zou erg tof wezen!
    En wie is de Veenendaler die jullie ontmoet hebben?
    In A'foort is prima vertoeven, koelkast goed gevuld met bier dus dat zit wel snor ;) Wanneer komen er weer foto's online?

Mzl,

Paul

• 18 Januari 2007 - 14:35

Frouk:

Wow, wat een wilde bushbush verhalen, supergaaf! Wikipedia geeft geen info over de zeldzaamheid van een vogelbekdier, ze noemen alleen Ovide, als tekenfilmvogelbekdier, aangezien dat de enige is die ik ooit heb gezien, zijn het vast erg zeldzame beesten :)
    Hier stormt het en wordt het aangeraden binnen te blijven wat ik dan ook maar braaf doe, aangezien ik 2 dagen geleden nog op mn plaat ben gegaan en nu gezellig 3 hechtingen in mn kin heb, snik!
    Echt leuk dat die man zulke dingen voor jullie kan regelen, en zou ook wel fijn zijn als die zeilboot het 3 dagen volhoudt! En zo'n open air douche, maar zeker dat uitzicht lijkt me ook wel wat! Veel plezier samen, en schrijf snel weer meer! kuss...

• 18 Januari 2007 - 15:19

Janine:

Ik heb niet hele bericht gelezen, loop co-schap dus nu even geen tijd voor, maar zie laatste regels en zie dat er veel gefeest wordt!!!mooi!!! hee super bedankt voor de leuke kaart!echt hel leuk om wat van jullie op die manier te horen. En ik geloof jullie dat het daar fantastisch is maar mirte je bent nu wel al lang weg. Verheugen ons als je er weer bij bent!have fun, enjoy!!!kus

• 18 Januari 2007 - 18:46

Hanneke:

(zo..die janine bericht gewoon stiekem TIJDENS het coschap!!)
    die verhalen van jullie klinken gewoon TE mooi om waar te zijn. om zo te douchen, wow. En mango's, yes...die zijn ZOOOO lekker. in ieder geval wil ik jullie ook nog even op de hoogte stellen dat er hier in NL behoorlijke chaos is vanwege stormen. alles waait om, kraan op universiteit gevallen etc.
    passen jullie op voor de dieren??