Back in Sydney; Westmead Hospital!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Back in Sydney; Westmead Hospital!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Back in Sydney; Westmead Hospital!!

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

10 November 2006 | Australië, Sydney

Hallo daar!!

Allereerst thanks voor alle reacties! Bijna twee weken co-schap heb ik er al opzitten.. Time flies when you're having fun! Tijd voor een update dus. Waar moet ik beginnen.. Ik maak hier teveel mee.:)

Na mijn vertrek van Yarramba hebben Emma, Billy en ik dat even goed gevierd. Ze gaven me een lift, en we zijn de eerste de beste kroeg ingedoken om ons weer helemaal in de bewoonde wereld te voelen! Dat resulteerde in een aankomst in Westmead Hospital omstreeks 1:30 's nachts, waar de beveiliging me naar mijn accomodatie bracht. :D
De accomodatie is prima voor elkaar, een vierkamer-appartemtent met ruime kamers, een gezamelijke huiskamer en keuken en alles erop en eraan. Ik heb twee hele leuke Duitse meiden als huisgenootjes, Tina en Stefanie. Zij lopen hier hun chirurgie co-schap. Als we vrij zijn gaan we eigenlijk altijd met z'n drieen op stap, is wel zo gezellig. Zo hebben we al een avond gedanst in een Duits danscafe hier :S:), de beroemde avondmarkt in The Rocks bezocht, een Amnesty-International Concert gezien en een avond in de ouste kroeg van Sydney gezeten. Dat laatste uiteraard vanwege de culturele waarde.

Misschien verwacht je het niet, maar ik doe hier regelmatig ook nuttige dingen. Co-schap lopen bijvoorbeeld. De eerste week in het ziekenhuis was hectisch, en best zwaar. Denk dat mijn geneeskunde-collega's het gevoel wel kennen.:) Je wordt in een onbekend ziekenhuis wordt gedropt, en je hebt geen idee hebt wat waar is en met wie en/of hoe, etc. etc. Tel daar het feit even bij op dat iedereen hier Engels/Australisch spreekt en alles hier net even anders werkt dan in Nederland. Resultaat; ik liep een beeetje verdwaald rond de eerste dagen. Maar dat geeft niks, want binnen een week weet je de weg en de goede dokters te vinden. En what's the difference with Holland anyway?

Dus ja, ik maak hier inmiddels ook uitstrijkjes tijdens gynaecologische onderzoeken, onderzoek zwangere buiken en pasgeboren baby's, assisteer tijdens bevallingen (nou ja, euh.. eentje tot nu toe. Tiende baby voor mevrouw, dus wie nou wie coachde was redelijk onduidelijk) en heb vandaag de eerste keizersnede's op de ok gezien!!
Meest interessante tot nu toe vindt ik de high-risk poliklinieken. Schizofrenie, diabetes, rhesus-negatieve moeders met positieve titers, tienermoeders en ga zo maar door. Had me niet gerealiseerd wat een sociale en emotionele problemen er bij gynaecologie en obstetrie komen kijken. Vind het echt ontzettend boeiend. Zwangerschap is geen ziekte, en beperkt zich niet tot specifieke groep vrouwen. De diversiteit die je ziet is dan ook enorm. Toch denk ik dat vooral het feit dat het merendeel van de patienten gewoon gezond is maakt dat ik dit co-schap ontzettend leuk vindt.

Dus ja, mijn leventje op de paardenranch is nu echt over.. Over drie weken doe ik mee met de examens van de Australische studenten hier, (vrijwillig!:)) dus ik moet aan de studie.. Goede motivatie, want er is hier niemand aan wie ik me echt hoef te verantwoorden, en de stad lonkt..
Zaterdag ga ik met mijn mede-klasgenoten lekker op het strand liggen, het hippe Bondi Beach. Ook gaan we de sculpture-walk lopen (www.sculpturebythesea.com) dus dat wordt gezellig.

Nou mensen doe Nederland de groeten van me! Ben in Februari terug en wil dan heeeel graag ijs om op de schaatsen. Ik heb het hier erg warm dus dat lijkt me een mooie verkoeling als ik terug kom. Misschien kunnen jullie het aardig vragen?;)
Tot snel!

XxX Mirte

  • 10 November 2006 - 06:07

    Tim:

    Schaats ijs, dat is te regelen. Regel jij dan een goede zomeer in Australie ;).

    X

    Tim

  • 10 November 2006 - 08:45

    The 49érs:

    Een co-schap zou dus een periode moeten zijn met enorme hectische en lange dagen. Toch vindt je de tijd om te feesten, te beachen, sculpture-walken etc. Een vrijwillig examen doen geeft aan dat je het OF leuk vindt OF veel te veel vrije tijd hebt. Zo te lezen heb je de cultureshock goed overleeft van ranch naar ziekenhuis.
    Weet je zeker dat je teurg naar Nederland wil in februari? We geloven er niets van, en als we jou zo lezen dan zou je haast zeggen 'die komt nooit meer terug'.
    Weersverwachting: tot x-mas zonnig, tussen x-mas en nieuwjaar vorst en veel sneeuw, en daarna weer zonnige perioden met24C.
    Dus geen ijs en misschien ook wat zon voor ons.
    Have a Foster on the beach, Have fun and be safe.

    49'-er

  • 10 November 2006 - 09:12

    Mark:

    Hee Mirt
    Zie je site nu voor het eerst, gaaf hoor. Veel plezier daar, ben jaloers.
    Groeten Mark

  • 10 November 2006 - 09:40

    Hiske:

    eej mirt! was helemaal vergeten dat je een site hebt :O! Eg superdom!!! Heb net ff al je berichten gelezen! Super tof wat je allemaal aan t doen bent! volges mij word het nog moeilijk voor je om weer naar nl trug te moeten! Ma je bent wel een btje gek dat je een vrijwillig examen gaat doen ;)!
    Veel plezier daaro en veel plezier op t feest 11 november :)!
    x hiske

  • 10 November 2006 - 10:01

    Jeroen:

    eyy mate!, super dat het allemaal goed gaat daar. leerzaam ook om dit te lezen ;), weet nog wel een indoorschaatsbaan in utrecht.. veel plezier op het strand!:|

  • 10 November 2006 - 10:31

    Fred:

    Hé meissie,

    gaat lekker met je zeg! Zaterdag dus naar Bondi Beach, komt er ook nog wat van dansen als special guest in de avond of laat je dat schieten? We horen het wel.
    Je ervaring op high risk poli zal hetig zijn lijkt me.
    Fijn dat het klikt met je kamergenoten, wel zo gezellig inderdaad.

    Heb veel fun en tot het volgende bericht.

    groeten,
    Fred

  • 10 November 2006 - 10:32

    Fred:

    Hé meissie,

    gaat lekker met je zeg! Zaterdag dus naar Bondi Beach, komt er ook nog wat van dansen als special guest in de avond of laat je dat schieten? We horen het wel.
    Je ervaring op high risk poli zal heftig zijn lijkt me.
    Fijn dat het klikt met je kamergenoten, wel zo gezellig inderdaad.

    Heb veel fun en tot het volgende bericht.

    groeten,
    Fred

  • 10 November 2006 - 13:52

    Hanneke:

    heee mirt,
    heerlijk dat je je draai inmiddels gevonden hebt in het ziekenhuis
    ja...dat begingevoel herken ik inderdaad namelijk!!
    geniet van de huilende baby´s ;)
    en ik zie vanzelf weer het volgende bericht verschijnen.....
    liefs, han.

  • 10 November 2006 - 15:39

    Bianca:

    Ey Mirt!
    Fijn dat het zo goed met je gaat! Geniet er nog maar even van, voor je het weet is het alweer voorbij!
    Hier in NL is alles prima. Stage gaat erg goed, mag dinsdag voor het eerste in toga! Spannend dus!
    Meissie, pas goed op jezelf en ik kijk alweer uit naar het volgende reisverslag!
    Liefs xxx

  • 11 November 2006 - 10:10

    Lotte:

    Super Mirt! Ben blij dat je co-schap goed gaat en dat je die meisjes hebt ontmoet!!! Ik ben nu nog hard aan het studeren, maar nog even en dan ben ik ook weg, heerlijk... :)Stuur je nog wel een mailtje met hoe en wat, veel plezier nog!!
    Liefs Lotte.

  • 11 November 2006 - 11:08

    Anja:

    lieve mirte,
    het klinkt allemaal geweldig, ook wat je nu allemaal weer beleeft en dat allemaal aan de andere kant van de aardbol!veel succes verder met je co-schap en geniet lekker van je vrije tijd (nou dat lijkt me duidelijk, dat doe je al, zo te lezen!!)
    veel liefs anja

  • 11 November 2006 - 17:44

    Marianne:

    Hey Mirte (Oeps, er stond toch even een h-tje!!, snel weggeveegd!!) Wat leuk om je verhalen te lezen. Klinkt spannend, maar vooral leuk. Relaxed dat je veel mensen leert kennen en veel leuke dingen onderneemt! Je moet maar lekker blijven genieten ondanks de soms lange, zware en chaotische dagen in het ziekenhuis. Maar dat doe je vast. Nou, nog even knallen bij die toets en lekker genieten van alles wat je meemaakt, leert en doet. Dikke kus, marianne. PS Ik ga wel mee schaatsen, dat lijkt me leuk!!

  • 12 November 2006 - 12:37

    Frouk:

    Heey meis! Wat klinkt het super allemaal! Heb ik zelf ook niet echt bij stil gestaan, dat ieder soort persoon, behalve dan de mannen, zwanger kan zijn, met natuurlijk alle mogelijke gevolgen van dien! En van die schizofrenen, daar weet ik ondertussen alles van! Vindt het super dat je je zo goed redt, en hoop dat je naast je co-schap ook veel leuke dingen kunt blijven doen! En succes natuurlijk met die examens! geniet ervan, dikke kus
    Trouwens, ben hier nu schaatsen op tv aan het kijken, en zal zo even duimen voor de Nederlandse rijders, maar ook voor ijs in februari, Mirte en de elfstedentocht!

  • 13 November 2006 - 17:04

    Jorne:

    mirte klinkt wel gaaf joh! ja t zal wel lkkr warm zijn ja maar ik heb het hier nu f*ckn koud joh. nouw mirte veel plezier nog he enne we spreken elkaar laters

  • 16 November 2006 - 20:38

    Carmijn:

    skippy skippy skippy de boskangaroehoe
    (kun je een zielige voor me meenemen?zo'n babytje uit een buidel van een beschoten moeder, bijvoorbeeld?)
    Hier is echt niks te beleven, heb zelfs tot nu toe alles gehaald. (voel je vooral niet al te gemist :)) misje, kus!

  • 16 November 2006 - 20:39

    Ja Nog Een Keertje:

    en ga je nou niet overal lopen uitsloven he, je hoeft niet overal bekend te staan als hyperintelligent! (jaloers):)

  • 18 November 2006 - 11:48

    Corn:

    hey mirt!!!!

    klinkt allemaal zoooo super daar beneden!!! en ik zag dat Carmijn me voor was met het verzoek tot een kangeroe, dus ik wil een pinguin!!!! (de zuidpool ligt niet ver bij Australië vandaan, dus daar kan je ook nog even langsgaan :p)

    zodra je trug bent in het kaaskoppenland, laat je maar iets weten, dan rij ik effe naar je toe (dan heb ik men rijbewijs wel)
    tot het zover is, lees ik met heel veel plezier je berichtjes hier!!!!

    Grtz Corn aka Belgje

  • 20 November 2006 - 18:40

    Oma:

    fijn dat je het zo goed getroffen hebt met die twee Duitse meisjes. Geniet maar van het mooie weer, het heeft hier de hele dag geregend en het is maar 9 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 16756

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: