Yarramba!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Yarramba!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Yarramba!!

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

08 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Woehoeo folks!!

Hou je vast want dit ga je niet geloven.
De eerste dagen in Sydney ben ik meer dan prima doorgekomen. Ik vind Sydney een geweldige stad. Een hele vriendelijke sfeer, aardige buschauffeurs (Eerste keer in sydney? Rij maar gratis mee!:))en uiteraard mooi weer, echt een vakantiesfeertje. Natuurlijk ook naar het Opera-house geweest, de grote havens met de beroemde brug en 's avonds lekker naar de bioscoop met een grote bak popcorn (The Devil Wears Prada, alleen leuk als je in Sydney bent..)
Donderdag 5 Oktober ben ik op de bus gestapt richting Cooma. Wat een reis!! Prachtig om het landschap en het land vanuit de bus te bekijken. Dode kangoeroes langs de weg.. dat is minder.
In Cooma stonden Billy (26, Engels)en Emma (24, Italiaans) me op te wachten. Zij zijn ook WWOOFers (willing worker on organic farm)op yarramba. Wat een leuke mensen! Ze hadden als welkomscadeautje een hoed voor me gekocht, echt superleuk.
En toen, de cultuurshock... Echt ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Het is teveel, te bizar voor woorden. Allereerst duurt het zeker 30 minuten, weg van de bewoonde wereld, over zandpaadjes en donkere afgronden, voor je bij Yarramba komt. Yarramba is een soort middeleeuws Fort, met Mark en Rosemary als een soort cowboy en deftige Egelse landlady aan het hoofd.
Om te beginnen, alles is hier organisch. De groentes worden zelf verbouwd, water wordt uit de grond gepompt, niets wordt weggegooid en alles opnieuw gebruikt. Schapen worden zelf geslacht (gisteren mocht ik het schaap vasthouden terwijl het werd gekilled, joepie wat was ik daar blij mee). En eerlijk is eerlijk, je proeft dat alles echt 'natuurlijk' is, het smaakt voortreffelijk. (Rosemary kan heerlijk koken). Ik kan alleen echt niet wennen aan de organische muesli met houdbare melk 's morgens. Douchen doe je 1x in de week (ik ruik echt heeerlijk nu) en de wc heeft geen water, maar compost onderin...
Dan de paarden. Alles hier draait om de paarden. Al het geld wordt erin gestoken, en de paarden gaan voor alles. De yards hangen aan elkaar van oude autobanden, skistokken en stukes draad van de hooibalen. Er is niet veel geld dus alles wordt gebruikt.
En wat doe ik hier zo de hele dag..? Nou VEEL!! Ik ben dood en dood moe om 9 uur 's avonds, maar wel helemaal voldaan. We beginnen met de yards schoonmaken, daarna halen we de paarden op uit de paddocks. Dat is zoo cool, je rijdt met de pick-up omhoog de bergen in (15 min) en rijd te paard weer terug terwijl je de rest van de paarden opjaagt. Daarna voeren, en groomen voor een groep trail rijders die komen rijden. Verder doe je allerlei klusjes, en dan 's middags, eindlijk, geweldig, ZELF rijden!! Mark is een fantastische instructeur. Ik heb een 'eigen paard hier 'Trixie'. Dat klikt heel goed. Soms gaan we lekker trail rijden, de bush bush in. Dat is geweldig, de kangoeroes vliegen voor je neus voorbij, ik heb al een paar keer vogelbekdieren gezien (bizarre wezens, maar echt funny ze te zien) en er zitten hier heel veel prachtige papegaaien. Over zo'n trailride zou ik al rustig een hele dag kunnen vertellen. Zo mooi!!
Maar soms trainen we de paarden in de Arena en doen 'some groundwork'. Echt supergaaf ik heb de slidestop al geleerd en kan al aardig goed counteren.
Verder heb ik gisteren voor het eerst les gegeven aan James, een Engels jongetje. Echt supercool dat ik dat mocht doen van Mark, ik leer er zelf ook veel van. Mark was ook tevreden dus morgen heb ik weer een job to do.
Morgen gaat Mark me leren een paard te beslaan, er moeten nieuwe ijzers onder alle paarden, en nee er komt geen hoefsmid. Ik vind het een uitdaging dit soort dingen te leren. Waar krijg je zo'n kans?

Jullie hebben het vast in de gaten, het is hier gewoon overweldigend. Het is een beetje teveel, te groot zo in een keer. Teveel indrukken en nieuwe ervaringen denk ik. Ik spring ook echt van de hak op de tak. Maar een ding wil ik nog wel even kwijt, het is hier ZO mooi. Echt, soms sta ik 's morgens wat eerder op en loop de heuvels op. Het uitzicht en de dieren die je dan ziet zijn echt met geen woorden te beschrijven. Echt niet.

Ik laat het even hierbij, hoop jullie snel weer te kunnen updaten!

Heel veel liefs,
Mirte

  • 08 Oktober 2006 - 09:43

    Bibi:

    Wauw!
    Geniet er van meisie!
    xxx

  • 08 Oktober 2006 - 09:46

    Anja:

    lieve mirte
    wat geweldig om te lezen hoe het daar is, overweldigend voor jou, voor ons helemaal moeilijk voor te stellen.wat een ander leven! wat heerlijk de hele dag paarden wat zul je genieten van zoveel moois en zoveel paarden!!!!!

    heel veel liefs

    anja

  • 08 Oktober 2006 - 11:03

    Fred:

    Hee Mirte,

    super te lezen dat je het nog veel meer naar je zin hebt dan verwacht!
    Als ik het goed begrijp ga je komend seizoen ook hier een moestuin beginnen? Wel een ander leventje dan in de Trompstraat te Utrecht daar in Cooma. Hartstikke leuk dat je als wwoofer een deel van je Australie tijd hebt weten in te vullen.
    We mailen,

    Fred

  • 08 Oktober 2006 - 11:19

    Nel:

    Geweldig zeg!
    Geniet er maar lekker van, ik geniet zo ook een beetje mee.
    Liefs Nel

  • 08 Oktober 2006 - 14:27

    Arja:

    Fijn mirte dat je zo met iedere vezel in je lijf kunt genieten! groetjes, arja

  • 08 Oktober 2006 - 14:37

    Tim:

    Ik ben jaloeeerrsss!! Echt te gek dat je dit allemaal kan doen. Helemaal top. Kan niet wachten om in het vliegtuig te stappen. Couting down the day's.

    Liefs,

    Tim

  • 08 Oktober 2006 - 15:48

    Jorne:

    mirte het leven staat daarzow wel goed of niet?... nouw mirte doe rustig aan he en de groete
    jorne

  • 09 Oktober 2006 - 09:30

    The 49'ers:

    Volgens mij heb je het daar iets teveel naar je zin, gewoon om jaloers van te worden. 1x per week douchen ..heerlijk, zolang dat geldt voor iedereen is dat toch geen probleem? Hopelijk wordt je co-schap minimaal zo mooi en interessant als deze ervaring.Hopelijk ben je sponsig genoeg om alles in je op te nemen.
    Zo te lezen wordt je al een hele jungle-sheila.
    Genieten hoor.

    49'er

  • 10 Oktober 2006 - 12:24

    Oma:

    leuk dat wij zo met je mee kunnen leven.wij hopen dat je daar nog een fijne tijd hebt. veel liefs oma en opa

  • 10 Oktober 2006 - 18:11

    Maria:

    Hee meisje!

    Wat ontzettend cool allemaal! De hele dag tussen de paarden, wat een leven..Zoals je wellicht begrijpt zie ik (en vele anderen met mij) groen van jaloezie... Wel veel berichten plaatsen hoor! Ben razend nieuwsgierig!

    Geniet ervan en geef Trixie een knuffel ;)..

    Heel veel liefs,
    Maria.

  • 10 Oktober 2006 - 19:30

    Marjon:

    Heey Mirte! Net even je moeder aan de telefoon gehad, dus vandaar.. Lang geleden.. Lees dat je het erg naar je zin hebt, moet wel overweldigend zijn! Veel plezier verder en geniet ervan, zo'n kans krijg je niet weer:)
    groetjes Marjon

  • 10 Oktober 2006 - 19:59

    Lau En Min:

    He wijfie!!!!
    Jeeezuss wat zijn wij jaloers!!!! We hebben loten voor vrijdag de 13e dan gaan we de lotto winnen en komen we eraan. 1 douche in de week is heel goed voor je weerstand!
    Hier in het Antwerpse is alles oke... Zit een leuk nieuwtje te verzinnnen maar er gebeurd hier vrij weinig.... Keep you posted!
    Dikke kus Min en Lau

  • 11 Oktober 2006 - 16:57

    Margreet:

    Back to the basic;)! Ik vind het superleuk om zo ook een beetje met je mee te mogen genieten mirt. Verheug me op je volgende berichtje. Doe het rustig aan en geniet (van de paarden)...

    Liefs Mar

  • 11 Oktober 2006 - 19:45

    Leonore:

    geweldig zo´n ervaring krijg er zelf zin in Ben benieuwd naar de rest.

  • 12 Oktober 2006 - 20:34

    Arja:

    Hoi mirte, bedacht net toen ik de mail gesloten had dat je nog maar net uit nederland weg bent en dan al op de rug van (bea)trixie zit! Ik hoop dat jullie samen heel wat fijne ritjes maken. groetjes arja

  • 13 Oktober 2006 - 18:34

    Anja:

    paardenfoto's!!
    natuurlijk!!!
    dit is vast pas het begin van heel veel foto's en heel veel paarden
    ik ben heel benieuwd wat er allemaal nog meer gaat komen

    liefs
    anja

  • 13 Oktober 2006 - 23:12

    Carmijn:

    lieve meer! whaoooooooowwwww wil ook wil ook wil ook wil ook! geniet ze! haal eruit wat erin zit he!
    mis je...kus carmina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 16753

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: