On our way!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu On our way!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

On our way!!!!!

Door: Mirte & Tim

Blijf op de hoogte en volg Mirte

06 Januari 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!
Alweer drie dagen onderweg... En we hebben al zoveel meegemaakt dat het echt niet op een weblog past. We gaan toch een poging doen..

De laatste dag in Sydney was erg gezellig, we hebben het afgesloten met een etentje bij de Thai-Nesia op Oxford st. samen met Billy, Emma, Dave en Elisa. De volgende dag gaven Billy en Emma ons een lift met al onze spullen naar de wicked camper garage, waar we onze camper konden ophalen. Op het terrein stonden verschrikkelijk veel busjes, (bijna) allemaal gek beschilderd en compleet ingericht! Toen we ons busje hadden ingepakt ( een star-wars versie met 'come to the dark side, we have cookies;)) bleek deze geen cd-speler te hebben, en dat is natuurlijk wel een must voor 3000km touren!! Dus kregen we een ander busje... MET cd speler (joepieie) maar zonder echt leuke beschildering (:() Maar dat mocht de pret niet drukken want hierdoor kregen we wel een spiksplinter nieuw busje om mee te gaan rijden!! En we konden van start.

De eerste dag wilden we zo snel mogelijk uit Sydney. En zijn we naar Myall Lake National Park gereden. Waar we een schitterend klein natuur campingkje vonden. Echt midden in de bossen en 500m van de zee. Het was heel erg afgelegen en geen afgebakende stukken grond om je tent of caravan neer te zetten. Dus daar hebben we eerste nacht geimproviseerd met ons brandertje.

De volgende dag was ons plan om wat kilometers te maken. Maar dat was niet helemaal geslaagd. We kozen een mooie detour met onverharde wegen was resulteerd in onze eerste (EN LAATSTE! (fingers crossed)) lekke band. Gelukkig hadden we uitleg gehad over de reserve band dus we waren zo weer op weg. Op zoek naar onze volgende slaap plaats kwamen we een leuke camping tegen echt aan het strand (Crowdy Head National Park, Diamond Beach). Waar de kangeroo's en mega hagedissen (iguana's??) om je tent kropen. Je kon de kangeroo's zelfs aaien. Het uitzicht was echt super. Kortom de national parken zijn wel aan ons besteed. Lekker goedkoop, erg rustig maar vooral schitterende natuur.

Maar het enige nadeel is dat er geen stroom of warm water is. En na 3 dagen hadden we wel zin in een warme douche. En was de accu van de digicam uitgeput. Op naar een camping met stroom en warm water. Dus kwamen we gisteren in Iluka aan. Een rustig campingkje met veel vissers en de bijbehorde motor bootjes. Niet echt onze place to be dus. Maar we hadden stroom en een goede douche. Dus we konden weer fris en fruitig op pad.

Op dit moment zitten we in een internet cafe in Byron Bay. Het meest oostelijke puntje van Australie. Een en al surfers, lange stranden en veel touristen. Voor details zie de foto's!!! (helaas geen foto's van de campings, ivm lege accu).

Zometeen gaan we op weg naar Springbrook national park (http://www.epa.qld.gov.au/projects/park/index.cgi?parkid=31). Maar eerst gaan we het strand met ons bezoek vereren.

Al geinteresseerd in een vakantie/trip naar/door australie? Het is even sparen. Maar zo de moeite waard! Rijden met ons busje door dit schitterende landschap met een muziekje is al meer dan leuk! Laat staan al die schitterende stranden,bossen,campings en aardige mensen.

Liefs,

Mirte & Tim

• 06 Januari 2007 - 08:42

Bibi & Paul:

We zullen zeker gaan sparen want het klinkt allemaal fantastisch! Geniet er nog maar goed van!
    Liefs xxx Bibi & Paul

• 06 Januari 2007 - 08:55

Bas:

Vraag die van het hart moet: Hoe bevalt dat rijden aan de andere kant van de weg? Verder klinkt het allemaal super:-)! Dus de kreet vermaak jullie laat ik achterwege! Wil namelijk niet overbodige opmerkingen maken;-)!

Groeten Bas

• 06 Januari 2007 - 10:36

The 49-ers:

Het echte Australie ligt voor je en we hopen dat jullie daar ook echt kennis mee zullen maken. Zowel de natuur als haar gebruiken moeten volgens zeggen een eenmalige beleving zijn en zeer de moeite waard om te ervaren. Hopelijk krijgen jullie daar een groot stuk van mee daar.
    De grote hagedissen zijn iguana-iguana's, volgens de expert hier in huis, en zijn er meerdere verianten aanwezig. Volkomen 'harmless' overigens.
    We gaan zeker daar een keer naar toe want met familie in Tallai, en een reeds lang uitstaande uitnodiging, is sparen voor deze trip volledig overbodig en dus geen belemmering. Met reeds eerder vernomen verhalen samen met die van jullie is motivatie gegarandeerd.
    Geniet van die laatste paar indrukwekkende weken van Australie en elkaar.
    Maar vooral have fun and be safe.
    49-er

• 06 Januari 2007 - 14:14

Anja:

oke, ik ben dus onderweg om die bus te verven !!wie gaat mee? als je dit leest loopt heel nederland leeg. gat in de markt met jullie verhalen en foto's : mirte en tim's australian tours
    veel plezier en weinig lekke banden toegewenst
    liefs
    anja

• 06 Januari 2007 - 14:31

Fred:

Hee Tim en Mirte,

de trip is nu echt begonnen! Klinkt allemaal heel goed. Links rijden is kennelijk al heel normaal, anders was er wel een opmerking over gemaakt door een van jullie toch?
    Ben benieuwd naar foto's van de campings, vooral van de kleine in de parken. Ik speur jullie verblijfplaatsen wel op, kan ik ook eenbettje meegenieten van al het moois daar.
    Tot mails,

ps laat anja niet de gehele bus schilderen, ik weet nog wel iemand voor de spatborden of zo.

• 06 Januari 2007 - 17:04

Hanneke:

klinkt goed!! :)

• 06 Januari 2007 - 18:48

Sanne:

Heej!
    Dat klinkt allemaal super!! Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer terug in het grijze Nederland.
    Liefs Sanne

• 06 Januari 2007 - 20:55

Arja:

Wauw, 3000 km toeren! Vergeet niet om die lekke band te repareren voor het geval dat.......! Ik hoop dat jullie van iedere kilometer kunnen genieten! groetjes arja

• 07 Januari 2007 - 09:29

Oma:

Wat leuk dat we steeds mee kunnen genieten van al het moois dat jullie daar zien en mee maken.Nog heel veel plezier en geniet nog maar van jullie vakantie Groeten van opa en oma

• 08 Januari 2007 - 19:16

Janine :

hee travelers!!!
    jaja jullie hebben ons zover we gaan sparen!hope daar volgend jaar rond deze tijd ook te zitten. echt cool dat jullie het daar zo super hebben en hier alles gewoom doorgaat (werken en regen!!!) geniet er nog van.
    dikke kus

• 09 Januari 2007 - 16:39

Min En Lau:

He lieverds! Wat leuk om te horen dat het zo goed met jullie gaat! Is even stil geweest vanaf onze kant, maar we hebben dan ook allebei er weer een kerstvakantie op zitten en zijn nu begonnen aan onze examenperiode... tsja ik weet ook wel wat beters te doen maar ja....
    We hebben allebei een hele leuke kerst gehad, eigenlijk veel te gezellig voor als je moet leren voor je examens. Dus we haden op zich wel iets beter voorbereid kunnen zijn. Maar goed even de leuke interessante nieuwtjes:
    goh das moeilijk....
    1.Ik ben al bijna weer een jaar met Benoît! Jaja dat schiet op.
    2.Met Kamée gaat het erg goed!
    3.Ook Viktor en Gijs maken het prima.
    4.Pascal gaat 1 juli 4 maanden op uitzendig naar Uruzgan,das wel iets minder...
    5. De kerstkilo's moeten eraf
    God ik weet echt niks leuks te bedenken wat erg.
    Oja ik ben in de kerstavakntie nog met Janet naar Jan Smit geweest, ze had kaartjes gewonnen en het was me daar toch leuk! Ik ben fan!
    Tsja en we zijn erg jaloers op jullie en ik hoop toch eigenlijk wel dat jullie snel terugkomen! Mis jullie!
    Dan wordt het echt tijd dat er een date komt in het Belgische want er moet bijgepraat worden! (Als jullie dan nog geld hebben)
    Nou wij gaan koken,god wat moet dat saai klinken en dan That's the question kijken! Burgerlijker kan het niet!
    Hele dikke kus van Min en Lau!!!!1

• 10 Januari 2007 - 11:40

Jorne:

Ey mirte & tim alles goed zo te zien en te lezen. al een lekke band gehad lees ik lachen he :D. egt een woest uitzicht daarzow, dat zie ik niet egt als k naar buiten kijk maare moet weer aant werk spreek je enne we spreken elkaar he laters

• 10 Januari 2007 - 20:41

Maria:

Hee schatten! Het klinkt allemaal echt super.. Begin al bijna een beetje jaloers te worden ;)... Hier gebeurt er weinig, regen, storm en meer van dat soort fratsen.. Veel plezier daar!

Liefs Maria..

P.S. Tim waar heb je die uber-stoere zonnebril vandaan?

• 12 Januari 2007 - 14:11

Marieke:

Supergaaf zeg, die verhalen en foto's! Geniet er nog van!
    Liefs, Marieke

• 12 Januari 2007 - 23:38

Tim:

Hoi allemaal,

Links rijden is goed te doen. Dat went echt heel erg snel! Wordt straks weer lastiger om rechts te rijden.
    En de zonnebril is vermoedelijk van de Forecast oid. Copy van Rayban Aviator :).
    Er volgt zo weer een uitgebreid verslag.