Together in Sydney.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Together in Sydney.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Together in Sydney..

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 December 2006 | Australië, Sydney

Weer een bericht from Down Under!

Het is hier nu 19u en het weer zat vandaag niet mee. Bewolk en sinds een uur of 4 van middag ook pittige regenbuien. Ik zal vertellen wat we de afgelopen dagen gedaan hebben. Eigenlijk teveel om op te noemen, maar ik zal mijn best doen.

2e kerstdag was ik weer redelijk vroeg wakker. De jetlag was nog niet helemaal over. Raar iets zo'n jetlag. Overdags zijn we met de ferrie naar Taronga Zoo geweest. Dat is recht tegenover the Opera house. Daar hebben we erg veel bijzonder dieren gezien. Waaronder vogelbekdieren, komodo varanen. Het was erg heet die dag, dus aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar ons hotel om ons even op te frissen. Vervolgens zijn we weer met de ferrie naar Manly Beach gegaan. En daar hebben we heerlijk gegeten bij Ribs & Rumps. Een steak house waar je veel voor weinig krijgt. En een schiterrend uitzicht over het strand. Op de terugweg naar het hotel hebben we nog even een heerlijk ijsje gegeten bij de Ferrie.

3e Kerstdag ging het een stuk beter en hebben we dan ook een gat in de dag geslapen. Die dag zijn we naar Bondi (spreek uit Bondaaaaaai) Beach gegaan. Bondi Beach is het hipste strand van Sydney. En als je het ziet weet je ook waarom. Schitterende blauwe zee, hoge golven en alleen maar jonge hippe mensen. Daar hebben we heerlijk in de zon liggen bakken, totdat het echt te koud werd om op het strand te liggen. Tijd voor een take-away bij de fruit salad bar en Hungry Jacks (Hungry Jacks = Buger King). Die avond zijn we nog even wat wezen drinken in Kings Cross. En voor we het wisten was het alweer 1 uur 's nachts. Bed tijd dus.

4e Kerstdag. Wederom heerlijk uitgeslapen (worden jullie al jaloers?). Vandaag stond Paddy's market op het program. Paddy's market is een indoor markt vol met chinesen die hun waar voor een spot prijs aanbieden. Van koffers tot beha's. We hebben daar een klein koffertje voor Mirte haar spullen gekocht (ze heeft inmiddels al aardig wat verzameld). En voor mij een echte cowboy hoed. (foto's volgen).
Maar het leukste moest nog komen. The Opera House. We zijn die avond naar het Symphonyc Orchestra of Sydney geweest. Op de uitnodiging stond 20u. En we waren niets te vroeg. In alle haast werden we naar onze plek gewezen, helemaal achter in de zaal. Daar waren ook nog exact 2 plekken vrij. Maar het was nog niet koud begonnen of we werden van onze stoel geplukt omdat we niet goed zaten. Hoezo beschamend, maar nu wel weer grappig. Maar goed we kregen daarvoor wel plaatsen bijna helemaal vooraan. Dus al met al hebben we niks te klagen gehad. Het concert was erg leuk. Van Opera tot Jazz dus niet te stijf. Super ervaring om mee te maken. Wat ons wel tegenvalt was het geluid binnen. Dat alles behalve goed te noemen.
Maar wat was het gaaf zeg!! Na het concert zijn we nog even decadent wezen doen in de Blu Horizon bar. Dat is een cocktail bar op de 36e verdieping van het Shangri-La hotel. Met uitzicht op de baai incl opera house and harbour bridge. De bacardi cola's waren daar dan ook naar geprijst. Maar wel vet om een keer te doen!

En toen was het alweer 5e Kerstdag, vandaag dus. Dit keer wat vroeger uit ons bed. En op naar The Chinese Gardens. Dit park ligt ook midden in de stad. Het park is echt helemaal in chinese stijl aangelegd. Inclusief koy karpers en mensen in authentieke chinese kleren. Verder zijn we daar in de buurt een echte hollandse poffertjes-pannenkoeken-snackbar tegen gekomen. De croquettes zijn hier redelijk hip. Maar goed volgens mij eten die aussies alles. Want ze zijn ook in staat om een Mars in de frituur te kwakken en em vervolgens op te eten. (ja je leest het goed een Deep Fried Mars Bar...) Heb em nog niet op, moet het toch eens proberen.
Inmiddels is het weer wat minder geworden, het heeft vandaag behoorlijk geregend. En voor de komende dagen ziet het er niet veel beter uit (grrrrrrr). Vnv staat het IMAX theater op het programma. 3D films kijken :).

Dat was het voor nu mensen, later meer.

Liefs

Tim

• 29 December 2006 - 10:13

Bibi:

Heeej lieve Mirte & Tim!
    Fijn dat we nog mogen genieten van al jullie avonturen! Hopelijk kunnen jullie tijdens jullie rondreis ook nog wat logs maken, zodat we een beetje weten waar jullie uithangen :) Alvast een hele goede jaarwisseling!
    Liefs en dikke zoen!
    Bibi

p.s. Bas: nananananana

• 29 December 2006 - 10:41

Arja:

jeeeeee, wat hebben ze veel kerstdagen daar zeg! Fijn hoor Tim, zo'n goede reisleiding. Ik word er helemaal sponzerig van. Ik ga met anja nog op vakantie ter gelegenheid van onze ...verjaardag, Mirte, iets voor ons daar??? groetjes, arja

• 29 December 2006 - 13:38

Rob:

Hey Dude mooi dat je je zo vermaakt daar onder (en Mirte natuurlijk ook)
    Nou je mist hier niet zoveel hoor... een gewone kerst gehad met eten en eten en eten een paar cadeau's gehad en eten.
    Vandaag wat kleren gekocht voor oud en nieuw voor de rest maak ik niet zoveel mee.
    Jij daarentegen...P

Enjoy kerel
    mzzl Rob

• 29 December 2006 - 17:40

Nel:

Hoi Luitjes
    ik vind 2 kerstdagen al redelijk veel van het goede maar dit slaat alles! Die parken spreken me zeer aan zeg! Ben benieuwd naar de foto's.
    Hier vandaag eindelijk een zonnetje maar nog steeds geen echte winter.
    Geniet ze hoor!
    Liefs Nel

• 29 December 2006 - 20:24

Anja:

veel en veel te zien,te horen en te beleven zo te lezen. en mirte hoe is het nu ook in de rol van gids? dan te bedenken dat dit het begin pas is van jullie vakantie!

• 31 December 2006 - 13:37

Linda:

Hey tim en mirthe, zo te lezen hebben jullie het heerlijk! Ben jaloers!! haha! Tim, in de spoorstraat hou ik alles in de gaten (heb je beschimmelde brood al weggegooid! ;) )
    Geniet lekker met zn twee-en! Kus linda

• 31 December 2006 - 23:01

Fred:

Happy New Year!
    Is gelukt om als eerste in 2007 een bericht te plaatsen.
    Enjoy Sydey nog een paar dagen en daarna Get Wigged!

Veel plezier

• 01 Januari 2007 - 12:15

Marieke:

Hey Mirte en Tim, ben via Bas op jullie site gekomen! Erg leuk om jullie avonturen te lezen!!
    Veel plezier daar nog samen en geniet lekker van alles!
    Een goed 2007 gewenst!
    Liefs, Marieke