Final Destination.. ( en een skydive) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu Final Destination.. ( en een skydive) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirte - WaarBenJij.nu

Final Destination.. ( en een skydive)

Door: Mirte & Tim

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 Januari 2007 | Australië, Sydney

Heej all!!

Hoe is het met jullie? Wij hebben onze eindbestemming inmiddels bereikt; Cairns!! Een veel leukere stad zo op het eerste oog dan we hadden gedacht, met een lagoon om in te zwemmen en een gezellige boulevard.

Gisteren was ik (Mirte) jarig, dus iedereen bedankt voor de smjes en mailtjes!! Helaas hadden we weer ns geen bereik in het Wooroonooran National Park. Maar was wel lekker rustig hoor;). Die dag hebben we een fikse wandeling gemaakt in een stomende(!)tropische regenbui naar de Nandroya Falls! De mooiste plek waar ik ooit op mijn verjaardag ben geweest!(zie fotos)We waren wel zeik en zeik nat en weten ook waarom locals hier plastic hoezen over hun schoenen dragen: Bloedzuigersss!!

De dagen daarvoor hebben we in Mission Beach doorgebracht een schattig plaatsje aan een van de mooiste stranden waar we zijn geweest. Een en al rust en zee, zon en zwembad, tot mijn lieftallige vriendje besloot dat het tijd voor actie was, en dan wel in de vorm van uit een vliegtuig springen. Zo gaat dat hier, dat bedenk je 's morgens bij het ontbijt en een paar uur later doe je het ook daadwerkelijk!! Dus stond ik op het palmbomenstrand met een camera te turen naar de lucht voor een vliegtuigje (nee IK heb niet geskydived, suf he, vond het teveel geld voor iets wat ik eigenlijk heel erg eng vind om te doen), dus om kwart voor een 's middags kwam Tim uit te lucht vallen in een gele parachute. Ik heb alles op camera vanaf de grond, erg spectaculair!! Tim wilde eigenlijk direct nog een keer, en had een schitterend uitzicht gehad over het great barrier reef. En een flinke adrenalinespiegel!

Morgen gaan we ons campertje terugbrengen, onze held die ons veilig van Sydney naar Cairns heeft gebracht! De komende dagen gaan we brainstormen wat hier te doen (nog eens skydiven? Een duik nemen? Luchtballonvaart? Of gewoon lekker niks doen aan het strand? ) en we willen hier nog een paar nachtjes doorhalen voor we terug zijn!! Party-party! We kijken er naar uit om terug te komen (NOT). Temperatuursverschil wordt heftig (hier steamy hot). Wat we NIET gaan missen van Australie zijn de muggen en horzelachtige steekvliegen, want we zijn lekgeprikt hier en niks helpt.

Even een overzichtje van onze reis, waar we hebben overnacht de afgelopen tijd,(overdag uiteraard veel veel meer gezien en gedaan:)):

3-1 Myall Lake National park
4-1 Crowdy bay NP
5-1 Iluka
6-1 Springbrook NP
7-1 Jacobs Well
8/9/10-1 rainbow Beach
11-1 Tannum sands
12-1 Sarina
13/14/15-1 Finch Hatton Gorge
16-1 Cape Hillborough NP
17/18-1 Airlie Beach
19/20-1 Whitsunday Islands (Alexander Stewart)
21-1 Airlie Beach
22-1 Bowling Green Bay NP
23-1 Townsville
24-1 Paluma Range NP
25/26/27-1 Mission Beach
28-1 Wooroonooran NP
29-1 Cairns

Mooie lijst niet? Ga stoppen, we gaan ff verder met in de zon liggen en onze laaste dagen hier slijten!!

XXX Mirt en Tim

  • 29 Januari 2007 - 06:24

    Bas:

    Als het smsje niet goed is aangekomen (ook al deze ronde toch een afleverrapport), nogmaals Gefeliciteerd Mirte! Heb wel beetje medelijden dat jullie weer terug moeten naar Ndl. Wordt immers wel even lijden voor jullie! En in tegenstelling tot de thuisblijvers weten jullie wat jullie missen! Maar goed....zou het toch sportief vinden als jullie terugkwamen!

    Leef je uit laatste weekje!

    Groeten,

    Bas

  • 29 Januari 2007 - 08:00

    Rutger:

    He Tim, wel erg toppie dat je een Skydive hebt gemaakt!!!! ik zou het niet durven...!
    Mirte...nog heeeeeeeelllll erg gefeliciteerd....geniet nog samen van de laatste dagen!

    Gr.
    Rutger

  • 29 Januari 2007 - 09:59

    The 49-ers:

    Nu hier ook zo een beetje de winter terrein verliest zal het niet een al te grote stap zijn om weer terug te komen, want het wintergebeuren duurde hier wel 2 hele dagen voordat de temperatuur alweer tegen de 8C aanliep.
    Voor Nederland ook tropisch toch?
    Nog een paar dagen en dan de 'realityshock of change' voor jullie.
    Maar voordat je dat moet ondergaan realiseer je dat de warme deken, van het gezelschap van familie en vrienden, ook prima aanvoelt.
    Tot die tijd lekker nog ff lekker ontspannen in dat overzeese paradijs.
    Op de terugweg voorzichtig en sterkte, maar tot dan have fun and be safe.
    49-er

  • 29 Januari 2007 - 11:04

    Bibi:

    Hi hi! Nou ik heb me maar niet aan sms gewaagd, maar Mirt: van harte gefeliciteerd alsnog! Enne..ik vind het eigk wel tijd dat jullie terug komen want ik weet niet hoeveel jaloerse gevoelens ik nog kan hebben ;) Skidiven, Tim ik vind je een held! Geniet nog maar even van de laatste dagen!
    Dikke zoen!

  • 29 Januari 2007 - 18:21

    Hanneke:

    Palmbomen...yes!!
    en nog gefeliciteerd met je verjaardag mirte (oeps vergeten)
    geniet alstjeblieft van de laatste daagjes daar,
    maar dat zal denk ik wel lukken, jullie verhalen lezende.
    liefs!

  • 29 Januari 2007 - 18:46

    Nel:

    Dag Lieve mensen,
    wat een moois allemaal weer....behalve die beestjes dan ...brrrr, geniet er nog maar even goed van, vooral van de zon, want over het weer in nederland is al veel geschreven maar verder dan "GRIJS" kom ik niet. Mirte sinds ik weet wat wuppies zijn laat ik ze zingen speciaal ook voor jou! Nogmaals van Harte gefeliciteerd!
    O ja Tim er is iemand die vraagt naar Kraft pindakaas, zegt het je iets?
    Liefs Nel

  • 29 Januari 2007 - 21:25

    Arja:

    wat een prachtige foto's weer! Jammer dat wij dat straks allemaal moeten missen!!! Nog een hele fijne week samen gewenst! groetjes, arja

  • 30 Januari 2007 - 18:53

    Anja:

    lieve mirte en tim,

    ongelooflijk mooi en bijzonder wat jullie allemaal zien en meemaken, ik vindt het heerlijk om jullie weer terug te zien maar ik merk ook dat ik het echt heel jammer vindt dat jullie dit voor mij als een paradijs klinkende land al binnenkort weer gaan verlaten. maar....nu ben je er nog. en wat je ook nog doet in die laatste dagen, geniet ervan!!
    ik zie jullie zaterdag op schiphol
    liefs
    anja

  • 30 Januari 2007 - 22:10

    Fred:

    ha Mirte en Tim,

    laatste dag is zo'n beetje aangebroken in het aussieland voor jullie. Zal hard zijn om te moeten vetrekken na zoveel schitterende belevenissen. Merk dat jullie beide helemaaldownunderminded (scrablewoord!) zijn, is dus een "afscheidmeteentot zienselement" (geen scrablewoord) denk ik.

    Weet in elk eval dat je hier in een grijs Nederland komt waar veel familie en vrienden klaar staan om jullie verhalen te horen.

    Tot zaterdag, Schiphol.

    Fred
    ps Tim, skydiving is over, dat doen niet veel mensen op intercontinentale vluchten hoor!

  • 31 Januari 2007 - 17:02

    Jorne:

    ey mirte en tim,
    jammer voor jullie dat het al bijna is afgelopen en ik geloof best dat het temeratuur verschil ff schrikken word :D geniet er dus nog maar ffies van. enne tim vette shit he uit een vliegtuig springen dat moet ik ook nog eens proberen maar mirte dat valt me weer van je tegen yo :P. dus geniet nog maar ffies van de zon enne feestse nog daarzow he enne tot snel laters

  • 31 Januari 2007 - 20:24

    Oma:

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en geniet maar van jullie laatste dagen van de vakantie. Een veilige vlucht terug gewenst en tot ziens in Holland Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mirte

Australisch telefoonnummer: 040-5601625

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 16729

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: